Dersin Amacı: |
Enfeksiyon hastalıkları ve klinik özellikleri, bulaş yolları hakkında bilgilenmek, enfeksiyon kontrolü yöntemleri ile ilgili temel bilgileri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Enfeksiyon Kontrolünde temel kavramlar, El temizliği, El florası, El yıkama, antiseptik el yıkama, Eller ne zaman yıkanmalıdır? Eller nasıl yıkanmalıdır?
Çapraz enfeksiyon, Enfeksiyon zinciri, Diş hekimliğinde çapraz enfeksiyon geçiş yolları, Diş hekimliğinde enfeksiyon kontrolü ve temel ilkeler, Enfeksiyon kontrolünde kişisel korunma yöntemleri
Eldiven kullanımında nelere dikkat edilmelidir? Steril eldiven giyilmesini gerektiren işlemler, Steril olmayan tek kullanımlık eldiven giyilmesini gerektiren işlemler
Diş hekimliğinde bulaşıcı hastalıklar ve aşılanma, Bulaşıcı hastalıkların bulaş yolları, Diş hekimleri ve yardımcı personelde hangi aşılar uygulanmalıdır? Viral hepatitler
Metisilin Dirençli Stafilokok Aureus (MRSA) Enfeksiyonu, Vankomisin Direçli Enterokok (VRE) Enfeksiyonları, Sıkı temas izolasyonu
Kesici ve delici alet yaralanmaları
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon
Merkezi sterilizasyon ünitesi (MSÜ) |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Enfeksiyon Kontrolünde temel kavramlar, El temizliği, El florası, El yıkama, antiseptik el yıkama, Eller ne zaman yıkanmalıdır? Eller nasıl yıkanmalıdır? |
|
2) |
Enfeksiyon Kontrolünde temel kavramlar, El temizliği, El florası, El yıkama, antiseptik el yıkama, Eller ne zaman yıkanmalıdır? Eller nasıl yıkanmalıdır? |
|
3) |
Çapraz enfeksiyon, Enfeksiyon zinciri, Diş hekimliğinde çapraz enfeksiyon geçiş yolları, Diş hekimliğinde enfeksiyon kontrolü ve temel ilkeler, Enfeksiyon kontrolünde kişisel korunma yöntemleri |
|
4) |
Eldiven kullanımında nelere dikkat edilmelidir? Steril eldiven giyilmesini gerektiren işlemler, Steril olmayan tek kullanımlık eldiven giyilmesini gerektiren işlemler |
|
5) |
Diş hekimliğinde bulaşıcı hastalıklar ve aşılanma, Bulaşıcı hastalıkların bulaş yolları, Diş hekimleri ve yardımcı personelde hangi aşılar uygulanmalıdır? Viral hepatitler |
|
6) |
Diş hekimliğinde bulaşıcı hastalıklar ve aşılanma, Bulaşıcı hastalıkların bulaş yolları, Diş hekimleri ve yardımcı personelde hangi aşılar uygulanmalıdır? Viral hepatitler |
|
7) |
Metisilin Dirençli Stafilokok Aureus (MRSA) Enfeksiyonu, Vankomisin Direçli Enterokok (VRE) Enfeksiyonları, Sıkı temas izolasyonu |
|
8) |
Kesici ve delici alet yaralanmaları |
|
9) |
Sterilizasyon ve dezenfeksiyon, Merkezi sterilizasyon ünitesi (MSÜ) |
|
10) |
Sterilizasyon işlemi, Basınçlı buhar sterilizasyonu, Otoklava malzeme ve aletlerin yerleştirilmesi işlemi, Otoklav flash programının kullanımı, Kuru hava sterilizasyonu |
|
11) |
Diş hekimliği kliniklerinde dikkat edilecek aşamalar, Preklinik uygulamalarında dikkat edilmesi gerekenler |
|
12) |
Laboratuvar uygulamalarında dikkat edilmesi gerekenler, Laboratuar kabul alanları |
|
13) |
Hasta ve ünitin hazırlanması, Radyolojide enfeksiyon kontrolü |
|
14) |
Diş üniti su sistemleri, Hastane/muayenehane temizliği, Tıbbi atıklar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
2 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
2 |
4) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
2 |
6) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
3 |
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
2 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme |
2 |
10) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
2 |
11) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |
12) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
13) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
1 |