Anestezi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SMY152 | ||||
Course Name: | İletişim Becerileri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Beyza Nur Sücüllülü | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKBULAK |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İnsan davranışları, kişilik ve kişilerarası ilişkileri öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişimde Engeller, İletişim ve Çatışma, Konuşma ve Dinleme, Kültür ve İletişim, İletişim Modelleri, Grup İletişimi, Örgütsel İletişim, İkna Edici İletişim, Sözsüz İletişim, Beden Dili konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan, insan davranışları ve ihtiyaçlarının tanıyabilme. 2) Kişilik ve kişilik gelişimlerinin tanıyabilme. 3) İletişim ve öğrenme sürecini öğrenebilme. 4) İkili ilişkiler kurma kapasitelerini arttırabilme. 5) Diksiyonun önemini öğrenebilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişim süreci | - |
2) | İletişim türleri | - |
3) | Sözel iletişim | - |
4) | Sözel olmayan iletişim | - |
5) | Sözel olmayan iletişim | - |
6) | Kişiler arası iletişim | - |
7) | Kişiler arası iletişim | - |
8) | Savunucu ve açık iletişim | - |
9) | Savunucu ve açık iletişim | - |
10) | İletişim ve kendini açma | - |
11) | İletişim çatışmaları | - |
12) | Empati | - |
13) | Dinleme | - |
14) | Empatik iletişim becerileri | - |
Ders Notları / Kitaplar: | -Bacanlı , H. (2003) . Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınevi-Randy Charles. (2018). Communication Skills. National Highlights Inc.-Wright, B. L. (2016). Communication Skills?: Challenges, Importance for Health Care Professionals and Strategies for Improvement. Nova Science Publishers, Inc. |
Diğer Kaynaklar: | -Bacanlı , H. (2003) . Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınevi-Randy Charles. (2018). Communication Skills. National Highlights Inc.-Wright, B. L. (2016). Communication Skills?: Challenges, Importance for Health Care Professionals and Strategies for Improvement. Nova Science Publishers, Inc. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | To be able to use the theoretical field knowledge in practical applications | |
2) | Ability to control, protect, maintain, prepare for use and use of devices and equipment used in anesthesia and analgesia applications | |
3) | To be able to use medical terminology in the field of profession correctly | |
4) | Ability to act in accordance with relevant ethical and basic legal responsibilities in the field of profession | |
5) | Ability to use information and communication technologies related to the profession | |
6) | Evaluating and analyzing occupational data with basic knowledge and skills in the field | |
7) | Demonstrate awareness, approach and practice skills in cardiopulmonary resuscitation when necessary | |
8) | Being able to make all the preparations in the patient and operating room before anesthesia | |
9) | To be able to follow up the patient under the control of the anesthesiologist and be aware of their professional responsibilities during the application of anesthesia. | |
10) | Ability to evaluate the patient's vital functions during the termination of anesthesia | |
11) | Collaboration with the anesthesiologist in basic and advanced life support practices |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |