SMY152 İletişim BecerileriKurumsal BilgilerAkademik Programlar AnesteziÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Anestezi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: SMY152
Course Name: İletişim Becerileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Beyza Nur Sücüllülü
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKBULAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsan davranışları, kişilik ve kişilerarası ilişkileri öğretilmesi.
Dersin İçeriği: Bu ders; İletişim ile İlgili Temel Kavramlar, İletişim Sürecinin Özellikleri, İletişim Türleri, İletişimde Engeller, İletişim ve Çatışma, Konuşma ve Dinleme, Kültür ve İletişim, İletişim Modelleri, Grup İletişimi, Örgütsel İletişim, İkna Edici İletişim, Sözsüz İletişim, Beden Dili konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan, insan davranışları ve ihtiyaçlarının tanıyabilme.
2) Kişilik ve kişilik gelişimlerinin tanıyabilme.
3) İletişim ve öğrenme sürecini öğrenebilme.
4) İkili ilişkiler kurma kapasitelerini arttırabilme.
5) Diksiyonun önemini öğrenebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişim süreci -
2) İletişim türleri -
3) Sözel iletişim -
4) Sözel olmayan iletişim -
5) Sözel olmayan iletişim -
6) Kişiler arası iletişim -
7) Kişiler arası iletişim -
8) Savunucu ve açık iletişim -
9) Savunucu ve açık iletişim -
10) İletişim ve kendini açma -
11) İletişim çatışmaları -
12) Empati -
13) Dinleme -
14) Empatik iletişim becerileri -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Bacanlı , H. (2003) . Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınevi-Randy Charles. (2018). Communication Skills. National Highlights Inc.-Wright, B. L. (2016). Communication Skills?: Challenges, Importance for Health Care Professionals and Strategies for Improvement. Nova Science Publishers, Inc.
Diğer Kaynaklar: -Bacanlı , H. (2003) . Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayınevi-Randy Charles. (2018). Communication Skills. National Highlights Inc.-Wright, B. L. (2016). Communication Skills?: Challenges, Importance for Health Care Professionals and Strategies for Improvement. Nova Science Publishers, Inc.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) To be able to use the theoretical field knowledge in practical applications
2) Ability to control, protect, maintain, prepare for use and use of devices and equipment used in anesthesia and analgesia applications
3) To be able to use medical terminology in the field of profession correctly
4) Ability to act in accordance with relevant ethical and basic legal responsibilities in the field of profession
5) Ability to use information and communication technologies related to the profession
6) Evaluating and analyzing occupational data with basic knowledge and skills in the field
7) Demonstrate awareness, approach and practice skills in cardiopulmonary resuscitation when necessary
8) Being able to make all the preparations in the patient and operating room before anesthesia
9) To be able to follow up the patient under the control of the anesthesiologist and be aware of their professional responsibilities during the application of anesthesia.
10) Ability to evaluate the patient's vital functions during the termination of anesthesia
11) Collaboration with the anesthesiologist in basic and advanced life support practices

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58