KMM101 Kimya Mühendisliğine GirişKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: KMM101
Course Name: Kimya Mühendisliğine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. RABİA NUR BOZKURT
Dersi Veren(ler): Prof.Dr. Mehmet Ali GÜRKAYNAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kimya mühendisliği mesleğine genel bir bakış kazandırmak ve kimya mühendisliği uygulamaları, kimya mühendisliğinde karşılaşılan problemler ve kimyasal üretim prosesleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriği: Kimya Mühendisliğine Giriş /İSTÜN Kimya Mühendisliği Bölümü/ Kimya Mühendisliği Nedir? / Kimya Mühendisleri Ne Yapar? / Kimya Mühendisliğindeki Eğilimler, Yeni Teknolojiler / Laboratuvar Güvenlik Kuralları / Kimyasal Proseslere Kimya Mühendisliği Yaklaşımları: Temel İşlemler ve Ayırma Prosesleri, Reaktörler / Boyutlar ve Birimler, Boyutsuz Sayılar ve Boyut Analizi / Kütle ve Enerji Korunum İlkeleri, Termodinamiğin Birinci Kanunu / Kimyasal Proseslerin Şekillerle Gösterimi: Akış Diyagramları / Kimya Mühendisliğinde Etik ve Kimya Mühendislerinin Mesleki Hakları / Seçilen Bir Kimyasal Üretim Prosesi Hakkında Araştırma Projesi Hazırlanması ve Sunumu.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kimya sanayii hakkında bilgi edinme.
2) Kimyasal madde üretim sürecine yaklaşımların ve temel işlemlerin dayandığı prensiplerin öğrenilmesi
3) Mesleki etik kriterlerini ve mesleki haklarını kavrayabilme ve özümseyebilme.
4) Yeni gelişmeleri ve teknolojileri öğrenip, daha sağlıklı bir kariyer planlaması yapabilme.
5) Bireysel ve disiplin içi takımlarda Kimya Mühendisliği çalışma alanları ile ilgili proje hazırlama becerisi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kimya Mühendisliğine Giriş, İSTÜN Kimya Mühendisliği Bölümü tanıtımı, Kimya Mühendisliği nedir? Kimya Mühendisleri ne yapar? Ders Notları, Diğer Kaynaklar
2) Kimyasal Proses Endüstrileri, Kimya Mühendisliğindeki eğilimler, yeni teknolojiler, Laboratuvar güvenlik kuralları Ders Notları, Diğer Kaynaklar
3) Kimyasal proseslere kimya mühendisliği yaklaşımları: temel işlemler ve ayırma prosesleri Ders Notları, Diğer Kaynaklar
4) Kimyasal proseslere kimya mühendisliği yaklaşımları : temel işlemler ve ayırma prosesleri (devam) Ders Notları, Diğer Kaynaklar
5) Kimyasal proseslere kimya mühendisliği yaklaşımları : reaktörler ve proses kontrol Ders Notları, Diğer Kaynaklar
6) Boyutlar ve birimler : birim çevirimleri Ders Notları, Diğer Kaynaklar
7) Boyutlar ve birimler : boyut analizi Ders Notları, Diğer Kaynaklar
8) Ara Sınav
9) Kütle ve Enerji korunum ilkeleri, Termodinamiğin Birinci Kanunu Ders Notları, Diğer Kaynaklar
10) Kimyasal Proseslerin Şekillerle Gösterimi: Akış Diyagramları Ders Notları, Diğer Kaynaklar
11) Kimyasal Proseslerin Şekillerle Gösterimi: Akış Diyagramları (devam) Ders Notları, Diğer Kaynaklar
12) Kimya Mühendisliğinde etik ve Kimya Mühendislerinin mesleki hakları Ders Notları, Diğer Kaynaklar
13) Ödev Sunumları
14) Ödev sunumları
15) Final Sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kenneth A. Solen, John N. Harb, Introduction to Chemical Engineering, Wiley (Pandora Bookstore)
Walter L. Badger and Julius T. Banchero, Introduction to Chemical Engineering, McGraw-Hill Int. Ed., Singapore.
Internet Search Engines
Diğer Kaynaklar: Kenneth A. Solen, John N. Harb, Introduction to Chemical Engineering, Wiley (Pandora Bookstore)
Walter L. Badger and Julius T. Banchero, Introduction to Chemical Engineering, McGraw-Hill Int. Ed., Singapore.
Internet Search Engines

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 1
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 2
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 1
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Ödevler 5 10 50
Ara Sınavlar 1 5 5
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 91