Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kimya Mühendisliğine Giriş, İSTÜN Kimya Mühendisliği Bölümü tanıtımı, Kimya Mühendisliği nedir? Kimya Mühendisleri ne yapar? |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
2) |
Kimyasal Proses Endüstrileri, Kimya Mühendisliğindeki eğilimler, yeni teknolojiler, Laboratuvar güvenlik kuralları |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
3) |
Kimyasal proseslere kimya mühendisliği yaklaşımları: temel işlemler ve ayırma prosesleri |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
4) |
Kimyasal proseslere kimya mühendisliği yaklaşımları : temel işlemler ve ayırma prosesleri (devam) |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
5) |
Kimyasal proseslere kimya mühendisliği yaklaşımları : reaktörler ve proses kontrol |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
6) |
Boyutlar ve birimler : birim çevirimleri |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
7) |
Boyutlar ve birimler : boyut analizi |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Kütle ve Enerji korunum ilkeleri, Termodinamiğin Birinci Kanunu |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
10) |
Kimyasal Proseslerin Şekillerle Gösterimi: Akış Diyagramları |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
11) |
Kimyasal Proseslerin Şekillerle Gösterimi: Akış Diyagramları (devam) |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
12) |
Kimya Mühendisliğinde etik ve Kimya Mühendislerinin mesleki hakları |
Ders Notları, Diğer Kaynaklar |
13) |
Ödev Sunumları |
|
14) |
Ödev sunumları |
|
15) |
Final Sınavı |
yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Kenneth A. Solen, John N. Harb, Introduction to Chemical Engineering, Wiley (Pandora Bookstore)
Walter L. Badger and Julius T. Banchero, Introduction to Chemical Engineering, McGraw-Hill Int. Ed., Singapore.
Internet Search Engines |
Diğer Kaynaklar: |
Kenneth A. Solen, John N. Harb, Introduction to Chemical Engineering, Wiley (Pandora Bookstore)
Walter L. Badger and Julius T. Banchero, Introduction to Chemical Engineering, McGraw-Hill Int. Ed., Singapore.
Internet Search Engines |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
2 |
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
2 |
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
1 |
7) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. |
2 |
8) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
2 |
9) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
2 |
11) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme |
1 |
12) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
13) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
3 |