Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Etiğe giriş, etik ve ahlak kavramları arasındaki farklar. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
2) |
Etik değerlere uygun davranışların sonuçları, bireyde etik davranışı etkileyen faktörler. |
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
3) |
Etik ile ilgili kavramlar, ahlaki gelişim süreci. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
4) |
Etik toplum ilişkisi, iş etiği (çalışma etiği ve mesleki etik). |
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi. |
5) |
Genel etik kurallar, ahlakın gelişiminde rol oynayan faktörler. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
6) |
Etik teorileri. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Ceyhan, B. (2018). Fen bilimleri ve sınıf öğretmenlerinin teknoloji ve çevre etiğine yönelik duyarlılıkları [Yayımlanmış doktora tezi].
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
7) |
Etik sistemleri. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta Etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
8) |
Tıp etiği ve tıp etiği ilkeleri. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta Etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
9) |
Sağlık hizmetlerinde meslek etiği ilkeleri, sağlık kurum ve kuruluşlarında etik problemler. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
10) |
Hasta hakları. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
11) |
Hasta hakları ve etik ilişkisi. |
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
12) |
Tıbbi malpraktis, hastane etik komiteleri. |
Ertin, H. (2020). Modern tıp ve etik. İstanbul: Betim Yayıncılık. |
13) |
Olgu tartışma. |
|
14) |
Genel tekrar. |
Bahar, E (2014). Meslek etiği. Ankara: Detay Yayıncılık.
Bezirci, M. & Konuşkan Bayraktar, M. (2017). Etik ilkeler ve etik eğitimi. Konya: Çizgi Kitabevi.
Kutlu, H. A. (2020). Meslek Etiği. Ankara: Nobel Yayıncılık.
Özmen, S. (2020). Sağlıkta etik. Ankara: Nobel Yayıncılık. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel düzeyde yabancı dilde iletişim kurabilme. |
|
2) |
Diş hekimine tüm tedavi sürecinde yardımcı olabilme. |
|
3) |
Diş hekimliğinin kapsam ve yetki alanlarını bilebilme. |
1 |
4) |
Diş hekimliğindeki uzmanlık dallarını ve kapsamlarını öğrenebilme. |
|
5) |
Hasta kayıt ve arşivleme için bilgisayar ve fotoğrafçılık bilgilerine sahip olabilme. |
|
6) |
Temel düzeyde Fizyoloji bilgisine sahip olabilme. |
|
7) |
Temel düzeyde Anatomi bilgisine sahip olabilme |
|
8) |
Temel düzeyde mikrobiyoloji bilgisine sahip olabilme. |
|
9) |
Atatürk İlke ve inkılaplarını kavrayabilme |
|
10) |
Türk Dili kural ve kavramlarına hakim olabilme. |
|
11) |
Klinik işleyişi ve hasta kayıtı konusunda bilgi sahibi olabilme. |
|
12) |
Dental radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygulayabilme ve hastayı, çevreyi ve kendisini koruyabilme. |
|
13) |
Diş kiniğindeki araç gereç ve malzemeleri tanıma, kullanabilme ve bakımlarını öğrenebilme. |
|
14) |
Hasta ilişkileri ve hasta hakları konusunda yetkin olabilme. |
3 |
15) |
Aseptik çalışma koşullarını sağlayabilme. |
|
16) |
Klinik düzeni ve temel temizliğini sağlayabilme. |
|
17) |
Tedavi için gerekli eksik malzemeleri tesbit ve tedarik etme. |
|
18) |
Çevre koruma ve bilinç ve duyarlılığına sahip olabilme. |
|