ODY251 Öğrenme PsikolojisiKurumsal BilgilerAkademik Programlar OdyolojiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Odyoloji

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ODY251
Course Name: Öğrenme Psikolojisi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. SEVDA ÜSTÜNDAĞ
Dersi Veren(ler): DR. ÖĞR. ÜYESİ ÖMER ÖNDER ÖNDER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme süreçlerini, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini öğretmektir.
Dersin İçeriği: 1. Öğrenme yaklaşımları
2. Öğrenme ve Beyin
3. Davranışçılık ve klasik koşullama
4. Araçsal koşullama Operant Conditioning
5. Sosyal bilişsel kuram
6. Bilişselcilik
7. Hafıza I- Temel kavramlar
8. Hafıza II- Bilginin yapısı
9. Hafıza III- uzun süreli hafıza, depolama, kodlama
10. Gelişimsel yaklaşımlar
11. Sosyo-kültürel kuram
12. Transfer
13. Problem çözme
14. Motivasyon

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenme psikolojisinin temel kavramlarını bilebilme
2) İnsan davranışını davranışçı, sosyal bilişsel ve bilişsel kurama göre açıklayabilme
3) Öğrenme psikolojisinin temel ilkelerini (klasik ve edimsel koşullanma) uygulamaya geçirebilme
4) Gözlemlenen bir davranışın gelişimin açıklarken kuramsal temelini de açıklayabilme
5) Hafızanın davranış üzerindeki etkisini açıklayabilme
6) Motivasyonun davranış üzerindeki etkisini açıklayabilme
7) Problem çözme yöntem ve tekniklerini açıklayabilir ve karşılaştığı problemlerde uygulayabilme
8) Öğrenmede davranışsal, bilişsel ve bağlamsal yaklaşımlarını değerlendirebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Öğrenme yaklaşımları Yok
2) Öğrenme ve Beyin Yok
3) Davranışçılık ve klasik koşullama Yok
4) Araçsal koşullama Operant Conditioning Yok
5) Sosyal bilişsel kuram Yok
6) Bilişselcilik Yok
7) Hafıza I- Temel kavramlar Yok
7) Hafıza I- Temel kavramlar Yok
8) Hafıza II- Bilginin yapısı Yok
9) Hafıza III- uzun süreli hafıza, depolama, kodlama Yok
10) Gelişimsel yaklaşımlar Yok
11) Sosyo-kültürel kuram Yok
12) Transfer Yok
13) Problem çözme Yok
14) Motivasyon Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Ormrod, JE. Öğrenme Psikolojisi, Nobel Yayın, Ankara, 2016-Driscoll, MP. Öğrenme Psikolojisi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2017-Selçuk, Z. Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, 12. Basım, Ankara, 2005.
Ders Sunumları- Alanyazın Makaleleri
Diğer Kaynaklar: -Ormrod, JE. Öğrenme Psikolojisi, Nobel Yayın, Ankara, 2016-Driscoll, MP. Öğrenme Psikolojisi, Anı Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2017-Selçuk, Z. Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayın Dağıtım, 12. Basım, Ankara, 2005.
Ders Sunumları- Alanyazın Makaleleri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşitme ve/veya vestibüler şikayetleri olan hastalara gerekli odyolojik/vestibüler değerlendirmelerini yapabilmek için gerekli bilimsel bilgiyi ve yöntemleri bütünleştirerek kullanabilme. 1
2) Odyoloji bilimine ait temel bilgileri, genel tıp bilgisi dahilinde uygun olarak yorumlayebilme, hastası için gerekli yaklaşımları tespit edip uygulayabilme.
3) Hastalığa uygun odyolojik test yöntemlerini uygulayabilme.
4) Öğrendiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerle odyoloji programını planlayabilme.
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme.
6) Odyoloji ile ilgili hizmetlerin etkinliği, devamlılığı ve kalitesinin ölçülmesinin yanı sıra Odyoloji bilimi ile ilgili olarak eğitim ve uygulama çalışmalarında bulunabilme.
7) Gürültülü ortamlarda gürültü ölçümleri yapabilmek ve gürültü seviyesini azaltmak için yapılacak çevresel değişiklikleri düzenlemek, bireysel koruyucuları belirlemek ve uygulamak amacıyla gürültü kontrol programlarının uygulanmasında görev alabilmek.
8) İşitme sağlığının korunması ve işitme kaybının önlenmesi için iş, okul, toplum çevrelerinde gerekli işitme taraması programlarına ilişkin uygulamaların geliştirilmesi, yerleştirilmesi ve koordine edilmesine yönelik çalışmalar yapabilme
9) Mesleki standartların ve politikaların geliştirilmesini sağlayabilme.
10) Rehabilitasyonda uygun gördüğü hastalara Koklear implant, Orta Kulak İmplantı, kemiğe implante edilen işitme cihazları (BAHA) ve Beyinsapı İmplantı gibi uygulamalar konusunda önerilerde bulunarak İmplant Kurulunda yer alabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 14 % 0
Devam 14 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 6 6 36
Ödevler 4 4 16
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 82