Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM258 | ||||
Course Name: | Topluma Hizmet Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİLGÜL BACAK | ||||
Dersi Veren(ler): | - | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; Öğretmen Adayına hizmet öncesi eğitimleri sırasında toplumsal duyarlılık kazandırmaktır. Öğretmen adaylarını sorumluluk üstlenecek düzeye getirmektir. Toplumla bütünleşmesini sağlamaktır. Öğretmen adayını toplumsal liderlik rolünü oynayabilir duruma getirmektir. Öğretmen adayının özgüvenini kazanması için gerekli deneyimleri yaşayabilmesini sağlamaktır. Öğretmen adayının girişimci yetisini kazanması için gerekli ortamı oluşturmaktır. Topluma hizmet gibi gönüllü yapılabilecek uygulamaların neler olabileceğini tanımalarını sağlamak. Bu konuyla ilgili sosyal bilgiler programlarında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak; Diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirmek. Toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrayabilme. 2) Toplumun güncel sorunlarını belirleyebilme. 3) Araştırma (kütüphane, internet, canlı kaynaklar, kurum ve kuruluşlar vb.) becerilerini artırabilme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin amaç ve hedeflerinin açıklanması, Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemi | - |
2) | İlgili mevzuata ilişkin açıklamalar Proje ödevine ait açıklama | - |
3) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
4) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
5) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
6) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
7) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
8) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
9) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
10) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
11) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
12) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
13) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
14) | Proje uygulamalarının sürdürülmesi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Çoşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık 2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 1 |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | 1 |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 3 |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | 1 |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. |
Alan Çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |