HEM352 Eleştirel Düşünce Kurumsal BilgilerAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM352
Course Name: Eleştirel Düşünce
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. NİLGÜL BACAK
Dersi Veren(ler): -
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Eleştirel düşünceyi tanıtıp eleştirel düşünme becerisi kazandırmak
Dersin İçeriği: Mantıksal çıkarım kavramı, felsefi tartışma kalıpları ve genel ölçütleri, mantıksal yanılgılar ve metinlerdeki felsefi tartışmaların çözümlenmesi gibi informel mantıkla ilgili konular.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eleştirel düşünceyi tanır ve eleştirel düşünme becerisi kazanır.
2) Mantıksal yanılgıları tespit eder.
3) Metinlerdeki felsefi tartışmaları çözümler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Düşünme -
2) Eleştirel Düşünme -
3) Problemleri Çözme -
4) Algılama ve İnanma -
5) Bilgi Oluşturma -
5) Bilgi Oluşturma -
6) Dil ve Düşünce -
7) Kavramların Oluşturulması ve Uygulanması -
8) Argüman Analizi -
9) Tümdengelim Akılyürütmelerin Değerlendirilmesi -
10) Tümevarımsal Akılyürütmelerin Değerlendirilmesi -
11) Öncüllerin Değerlendirilmesi: Kendinde-Kanıt, Tutarlılık ve Dolaylı Kanıtı -
12) Mantıksal Yanılgılar -
13) Yaratıcı bir şekilde Yaşama -
14) Genel Tekrar -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: John Chaffee (2011), Thinking Critically.
Joel Rudinow, Vincent E. Barry (2007), Invitation to Critical Thinking.
Diğer Kaynaklar: John Chaffee (2011), Thinking Critically.
Joel Rudinow, Vincent E. Barry (2007), Invitation to Critical Thinking.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. 1
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. 1
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. 1
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme.
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme.
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme.
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. 1
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme.
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme.
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58