Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM352 | ||||
Course Name: | Eleştirel Düşünce | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. NİLGÜL BACAK | ||||
Dersi Veren(ler): | - | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Eleştirel düşünceyi tanıtıp eleştirel düşünme becerisi kazandırmak |
Dersin İçeriği: | Mantıksal çıkarım kavramı, felsefi tartışma kalıpları ve genel ölçütleri, mantıksal yanılgılar ve metinlerdeki felsefi tartışmaların çözümlenmesi gibi informel mantıkla ilgili konular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eleştirel düşünceyi tanır ve eleştirel düşünme becerisi kazanır. 2) Mantıksal yanılgıları tespit eder. 3) Metinlerdeki felsefi tartışmaları çözümler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Düşünme | - |
2) | Eleştirel Düşünme | - |
3) | Problemleri Çözme | - |
4) | Algılama ve İnanma | - |
5) | Bilgi Oluşturma | - |
5) | Bilgi Oluşturma | - |
6) | Dil ve Düşünce | - |
7) | Kavramların Oluşturulması ve Uygulanması | - |
8) | Argüman Analizi | - |
9) | Tümdengelim Akılyürütmelerin Değerlendirilmesi | - |
10) | Tümevarımsal Akılyürütmelerin Değerlendirilmesi | - |
11) | Öncüllerin Değerlendirilmesi: Kendinde-Kanıt, Tutarlılık ve Dolaylı Kanıtı | - |
12) | Mantıksal Yanılgılar | - |
13) | Yaratıcı bir şekilde Yaşama | - |
14) | Genel Tekrar | - |
Ders Notları / Kitaplar: | John Chaffee (2011), Thinking Critically. Joel Rudinow, Vincent E. Barry (2007), Invitation to Critical Thinking. |
Diğer Kaynaklar: | John Chaffee (2011), Thinking Critically. Joel Rudinow, Vincent E. Barry (2007), Invitation to Critical Thinking. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 1 |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | 1 |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | 1 |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |