Ergoterapi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ANT101 | ||||
Course Name: | Genel Anatomi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ADNAN ÖZTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Adnan Öztürk | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders sağlık çalışanları için çok önemli bir temel oluşturacaktır. Bu dersin amacı öğrencilere insan vücudunun yapısı ve fonksiyonu hakkında kapsamlı bir genel bakış sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders anatomiye giriş ve terminoloji, kemikler, eklemler, kaslar, sinir sistemi, endokrin sistem, dolaşım sistemi, solunum sistemi, sindirim sistemi, üriner sistem ve genital sistem, duyu organları konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnsan vücudunun ana yapılarını ayırt edip tanımlayabilme 2) İnsan vücudunun her bir sisteminin yapısal düzenini ve işlevini tartışabilme 3) Anatomi bilgisini vücut bölümlerinin işlevi ile ilgili soruları çözümlemek için kullanabilme 4) Üst ve alt ekstremitede yer alan yapıları tanımlayabilme 5) Thorax duvarı ve boşluğu içindeki organları tanımlayabilme 6) Sindirim sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme 7) Genito-üriner sistem organlarını tanımlayabilme 8) Santral sinir sisteminin kısımlarını ve fonksiyonlarını tanımlayabilme 9) Göz ve kulak ile ilgili yapıları tanımlayabilme 10) Vestibüler, retiküler, limbik sistemi tanımlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Anatomi’ye Giriş ve Terminoloji | Ders sunumu, maket |
2) | Kemikler-1 | Ders sunumu, maket |
3) | Kemikler-2 | Ders sunumu, maket |
4) | Eklemler | Ders sunumu, maket |
5) | Kaslar-1 | Ders sunumu, maket |
6) | Kaslar-2 | Ders sunumu, maket |
7) | Dolaşım sistemi | Ders sunumu, maket |
8) | Solunum sistemi | Ders sunumu, maket |
9) | Sindirim sistemi | Ders sunumu, maket |
10) | Üriner sistem ve Genital sistem | Ders sunumu, maket |
11) | Sinir sistemi-1 | Ders sunumu, maket |
12) | Sinir sistemi-2 | Ders sunumu, maket |
13) | Endokrin sistem | Ders sunumu, maket |
14) | Duyu organları | Ders sunumu, maket |
Ders Notları / Kitaplar: | -Anatomi: Ana Hatlar, Medical Mnemonic Series. Başal, Ufuk. İstanbul : Nobel Tıp, [2011]. 174 sayfa. ISBN: 9789759803612 -Topografik anatomi : Çalışma kitabı, Ed. Mehmet Yıldırım, İstanbul : Nobel Tıp, 2019, ISBN: 9786053354659. -Sistematik anatomi, Mustafa Büyükmumcu. Nobel Tıp Kitabevleri. Yayın No; 220. 2014. ISBN: 9789756266298. -İnsan anatomi atlası, Anastasi, Giuseppe. Sorumlular: Eugenio Gaudio, Carlo Tacchetti ; Türkçe çeviri editörü : Mustafa Büyükmumcu. Nobel Yayın No ; 224. 2018. ISBN: 9789752480094. |
Diğer Kaynaklar: | -Anatomi: Ana Hatlar, Medical Mnemonic Series. Başal, Ufuk. İstanbul : Nobel Tıp, [2011]. 174 sayfa. ISBN: 9789759803612 -Topografik anatomi : Çalışma kitabı, Ed. Mehmet Yıldırım, İstanbul : Nobel Tıp, 2019, ISBN: 9786053354659. -Sistematik anatomi, Mustafa Büyükmumcu. Nobel Tıp Kitabevleri. Yayın No; 220. 2014. ISBN: 9789756266298. -İnsan anatomi atlası, Anastasi, Giuseppe. Sorumlular: Eugenio Gaudio, Carlo Tacchetti ; Türkçe çeviri editörü : Mustafa Büyükmumcu. Nobel Yayın No ; 224. 2018. ISBN: 9789752480094. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevlerini, ihtiyaçlarını, performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. | |
2) | Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler. | 3 |
3) | Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. | 3 |
4) | Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar. | 3 |
5) | Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır. | |
6) | Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. | 3 |
7) | Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. | |
8) | Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | |
9) | Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir. | |
10) | Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 | ||||
Ödevler | 1 | 2 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 116 |