GRS402 GirişimcilikKurumsal BilgilerAkademik Programlar Beslenme ve DiyetetikÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: GRS402
Course Name: Girişimcilik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATMA ŞENSOY
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Fatma Şensoy
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bireysel ve toplumsal bağlamda yenilik, değişim ve dönüşümlerle birlikte düşünülen girişimciliği anlamak ve yeni bir bakış açısı kazandırmak
Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrenciler, girişimcilik ve girişimciliğin işletme ve ekonomi için ne denli önemli olduğunu tarihsel süreç içinde örneklerle öğrenme yeteneği kazanabilir. Girişimciliğin süreçleri, uygulamaları ve yönetim stratejilerini bilir. İş planı hazırlayabilir. Girişimcilik kültürü hakkında fikir sahibi olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersin sonunda öğrenci iyi bir girişimcinin nasıl olması gerektiğini, girişimcinin belli başlı kişilik özelliklerini tanımlayabilecektir.
1) 1. Girişimcilik, girişimcinin niteliklerini, girişimciliğin işletme ve ekonomi için ne denli önemli olduğunu tarihsel süreç içinde örneklerle öğrenme yeteneği kazanır.
2) Dersin sonunda öğrenci yeni bir işletme kararını verirken bir girişimcinin nasıl hareket ettiğini değerlendirebilecektir.
3) Dersin sonunda öğrenci girişimciliği destekleyen ve zorlayan çevresel, sektörel, ekonomik ve politik dengeleri açıklayabilecektir.
4) Başarılı girişimcilik öyküleri ile motivasyonu güçlenecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Girişimcilik temel kavramlar ve tarihsel gelişim. J.A. Schumpeter’in (1883-1950) girişimcilik teorisine katkıları KAYGIN, GÜVEN (2015), S. 11-17; ÇÖĞÜRCÜ, İ.(2016) “İktisadi Doktrinlerde Geçmişten Günümüze Girişimciliğin Önemi”. Selçuk Ün. Sos. Bil. Ens. Der. s. 65-80.
2) 2. Girişimcilik trendini yükselten nedenler Okuma
3) 3. Yaratıcı, yenilikçi girişimcilerin özellikleri ve yenilik yaratma süreci KAYGIN, GÜVEN,(2015),S. 65-74.
4) 4. Girişimcilerin yenilik kaynakları, girişimcilik ekosistemi, unicornlar ve decacornlar KAYGIN, GÜVEN (2015), s.74-82
5) 5. İç girişimcilik, sosyal girişimcilik KAYGIN, GÜVEN (2015), S.87-118.
6) 6. Ekonomik ve sosyal girişimcilik bağlamlarında Osmanlı Dönemi Vakıflarını çözümlemek ŞENSOY, F. “Ekonomik ve Sosyal Girişimcilik Bağlamlarında Osmanlı Dönemi Vakıflarını Çözümlemek”.5th International EMI Entrepreneurship &Social Sciences Congress. 29-30 June 2020. Online Congress.
7) Melek yatırımcılar, Girişim sermayesi U, G. (2020). Risk Sermayesi ve Melek Sermaye Finansman Yönteminin Girişimciliğin Finansmanı Açısından Değerlendirilmesi. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 2020; 8(1): 1-33. DOI: 10.22139/jobs.685201; KURNAZ, BEDÜK (2017) “Türkiye’de ve Dünyada Melek Yatırımcılık”.
8) ARASINAV ÇALIŞMA, OKUMA
9) 9. Girişimcilik ekosisteminin tanımı, kapsamı, unsurları, destekleri. TEB girişimcilik destekleri, girişimcilere ilham verecek filmler, Nike örneği Göktaş, P. Ve Özcan, A. “Bankacılık Sektöründeki Desteklerin Girişimcilik Ekosisteminde Karşılaştırılması” Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Y.2018, C1, S1, s 16-30.
10) 10. Türkiye’de girişimciliği destekleyen kamu ve özel kurumlar: Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Kosgeb, Tübitak, Kredi Garanti Fonu https://www.sanayi.gov.tr/anasayfa https://www.tubitak.gov.tr/ https://www.kosgeb.gov.tr/
11) 11. XVII. Yüzıldan bir girişimcilik örneği: Llyod Sigorta, XXI. Yüzyıldan 500 İstanbul: Girişim Sermayesi Yatırım Fonu. İş fikri ve iş fikri geliştirmede yöntemler. İş planı, iş planının girişimciye ve yatırımcıya faydaları. Okuma, araştırma
12) 12. Girişimcilikte iş planı içeriği ve bölümleri. KAYGIN, GÜVEN (2015), s.49-63. Girişimcilik örneği Magnum ve nöropazarlama tekniği. KAYNAK:MARKAFİKİRLERİ.ORG
13) 13. Sosyal sermaye ve sosyal ağların girişimcilik için önemi. KAYGIN, GÜVEN (2015), S.337-352
14) Girişimci örneği: Kurukahveci Mehmet Efendi Yaz D.A. ve Şen,İ. “Aromasıyla Dünyayı Kuşatan Marka: Kurukahveci Mehmet Efendi ve Mahdumları 1871-2019”. Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi. 2020/Ocak, (18) s. 5-33.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ed: Kaygın, Erdoğan& Güven Bülent. (2015) Girişimcilik: Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular. İstanbul.
Küçükkalay, A.M. (2015) İktisadi Düşünce Tarihi. Beta İstanbul.
Göktaş, P. Ve Özcan, A. “Bankacılık Sektöründeki Desteklerin Girişimcilik Ekosisteminde Karşılaştırılması” Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Y.2018, C1, S1, s 16-30.
Şensoy, F. “Ekonomik ve Sosyal Girişimcilik Bağlamlarında Osmanlı Dönemi Vakıflarını Çözümlemek”.5th International EMI Entrepreneurship &Social Sciences Congress. 29-30 June 2020. Online Congress.
Yaz D.A. ve Şen,İ. “Aromasıyla Dünyayı Kuşatan Marka: Kurukahveci Mehmet Efendi ve Mahdumları 1871-2019”. Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi. 2020/Ocak, (18) s. 5-33.
U, G.(2020). Risk Sermayesi ve Melek Sermaye Finansman Yönteminin Girişimciliğin Finansmanı Açısından Değerlendirilmesi. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 2020; 8(1): 1-33. DOI: 10.22139/jobs.685201
Kurnaz ve Bedük. (2017) “Türkiye’de ve Dünyada Melek Yatırımcılık”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi. Cilt 20. Sayı 1 Nisan 2017, s.27-40
https://www.sanayi.gov.tr/anasayfa
https://www.tubitak.gov.tr/
https://www.kosgeb.gov.tr/

https://girisimsavascisi.org/mardinde-ozel-bir-kadin-kooperatifi-leap/
https://girisimsavascisi.org/kadin-girisimcilere-ihtiyac-var/
Diğer Kaynaklar: Ed: Kaygın, Erdoğan& Güven Bülent. (2015) Girişimcilik: Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular. İstanbul.
Küçükkalay, A.M. (2015) İktisadi Düşünce Tarihi. Beta İstanbul.
Göktaş, P. Ve Özcan, A. “Bankacılık Sektöründeki Desteklerin Girişimcilik Ekosisteminde Karşılaştırılması” Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Y.2018, C1, S1, s 16-30.
Şensoy, F. “Ekonomik ve Sosyal Girişimcilik Bağlamlarında Osmanlı Dönemi Vakıflarını Çözümlemek”.5th International EMI Entrepreneurship &Social Sciences Congress. 29-30 June 2020. Online Congress.
Yaz D.A. ve Şen,İ. “Aromasıyla Dünyayı Kuşatan Marka: Kurukahveci Mehmet Efendi ve Mahdumları 1871-2019”. Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi. 2020/Ocak, (18) s. 5-33.
U, G.(2020). Risk Sermayesi ve Melek Sermaye Finansman Yönteminin Girişimciliğin Finansmanı Açısından Değerlendirilmesi. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 2020; 8(1): 1-33. DOI: 10.22139/jobs.685201
Kurnaz ve Bedük. (2017) “Türkiye’de ve Dünyada Melek Yatırımcılık”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi. Cilt 20. Sayı 1 Nisan 2017, s.27-40
https://www.sanayi.gov.tr/anasayfa
https://www.tubitak.gov.tr/
https://www.kosgeb.gov.tr/

https://girisimsavascisi.org/mardinde-ozel-bir-kadin-kooperatifi-leap/
https://girisimsavascisi.org/kadin-girisimcilere-ihtiyac-var/

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki kanıta dayalı temel ve mesleki bilgileri kuramsal ve uygulamalı olarak kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Beslenme ve Diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, karar verme ve çözme becerisi kazanır.
3) Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği güncel bilgi ve becerileri kullanarak sağlıklı bireylerin, toplumun ve hasta bireylerin beslenme durumunu saptama, karşılaşabileceği sorunlarda (vaka, olay, ekipman, ürün vb) analitik düşünceyi kullanarak kanıta dayalı uygun müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
4) Beslenme ve Diyetetik uygulamalarında gerekli olan çağdaş bilişim teknolojilerini ve alana özgü teknolojik ekipmanları etkin kullanma becerisi kazanır.
5) Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma becerisi edinir.
6) Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetiminin önemini benimseyerek bilim, teknoloji, eğitim ve sağlık konusundaki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır.
7) Beslenme Bilimleri, Diyetetik, Toplu Beslenme Sistemleri ve Toplum Beslenmesi gibi Beslenme ve Diyetetiğin farklı alanlarında ulusal ve uluslararası disipliner veya interdisipliner ekipte veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilme, sorumluluk alma, bilimsel çalışma planlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama, yazılı ve sözlü olarak raporlama becerisine sahiptir.
8) Tüm yaşam döngüsü boyunca farklı sosyodemografik özelliklere sahip bireylerin ve toplumun beslenme durumunu dikkate alarak ulusal ve uluslararası düzeyde bireysel ve toplumsal beslenme önerilerinin geliştirilmesi, besin ve beslenme plan ve politikalarının oluşturulması konusunda bilgi ve uygulamaya yönelik beceri edinir.
9) Bireye, topluma, mesleğe ve diğer meslek gruplarına karşı mesleki etik ilkelerine uygun davranma bilinci ve mesleki uygulamalarının hukuksal sürecine yönelik farkındalık kazanır.
10) Beslenme ve Diyetetik anabilim dalı ve bu alanı destekleyen bilim dallarında ve araştırma yöntemleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
11) Eleştirel düşünme, problem çözme becerilerini ve bilişim teknolojilerini kullanarak bilimsel ve kanıta dayalı bilgiye ulaşır, bilgi temeli ile bütünleştirir, kararlar alır, kanıta dayalı uygulama yapar.
12) Uygun araştırma dökümanlarını tanımlar ve seçer. Uygun araştırma yöntemlerini, etik yaklaşımları sayısal ve organizasyon becerilerini ve bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapar, raporlandırır ve paylaşır.
13) Dijital becerilerini etkin kullanarak, sözlü-yazılı iletişim kurar, ekip çalışması yapar.
14) Mesleki etik kuralları tanımlar ve uygular.
15) Bireylerin ve grupların beslenme bakımını “Beslenme Bakım Sürecini” uygulayarak gerçekleştirir.
16) Davranış değişikliğini kolaylaştırıcı ve sağlığı geliştirici beslenme eğitim ve danışmanlık yöntemlerini kişi merkezli ve sürdürülebilirliği dikkate alarak uygular.
17) Toplu beslenme sistemlerinde yönetsel süreçleri gerçekleştirir, hasta, hasta yakını, çalışan ve müşteriler için gıda güvenliği ilkelerinin uygulanmasını sağlar, çevreyi koruyan ve sürdürülebilirliği destekleyen yetkinlikler sergiler.
18) Alana ilişkin mevzuatları ve sağlık profesyonelleri temel çalışma ilkelerini tanımlar, uygulamalarını bireysel yürütür, mevzuatlara uygunluğunu ve hesap verebilirliği kabul eder, liderlik, mesleki savunuculuk, kaliteli ve sürdürülebilir hizmet sunma sorumluluğu üstlenir, rol model olur.
19) Bilimsel ve dijital okuryazarlığını, girişimciliğini, yabancı dil, sayısal, sosyal, kültürel, sanatsal beceri ve tutumlarını geliştirebileceği en az iki alan dışı ders almış, eğitimlere katılmış, “öğrenmeyi öğrenme” yetkinliği kazanmıştır.
20) Alana ilişkin uluslararası çalışmaları izlemek, yabancı meslektaşlar, çalışanlar, hasta ve danışanlar ile iletişim kurmak ve uluslararası kariyer olanağı elde etmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 35