GRS402 GirişimcilikKurumsal BilgilerAkademik Programlar ErgoterapiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ergoterapi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: GRS402
Course Name: Girişimcilik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. FATMA ŞENSOY
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Fatma Şensoy
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bireysel ve toplumsal bağlamda yenilik, değişim ve dönüşümlerle birlikte düşünülen girişimciliği anlamak ve yeni bir bakış açısı kazandırmak
Dersin İçeriği: Bu dersin sonunda öğrenciler, girişimcilik ve girişimciliğin işletme ve ekonomi için ne denli önemli olduğunu tarihsel süreç içinde örneklerle öğrenme yeteneği kazanabilir. Girişimciliğin süreçleri, uygulamaları ve yönetim stratejilerini bilir. İş planı hazırlayabilir. Girişimcilik kültürü hakkında fikir sahibi olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dersin sonunda öğrenci iyi bir girişimcinin nasıl olması gerektiğini, girişimcinin belli başlı kişilik özelliklerini tanımlayabilecektir.
1) 1. Girişimcilik, girişimcinin niteliklerini, girişimciliğin işletme ve ekonomi için ne denli önemli olduğunu tarihsel süreç içinde örneklerle öğrenme yeteneği kazanır.
2) Dersin sonunda öğrenci yeni bir işletme kararını verirken bir girişimcinin nasıl hareket ettiğini değerlendirebilecektir.
3) Dersin sonunda öğrenci girişimciliği destekleyen ve zorlayan çevresel, sektörel, ekonomik ve politik dengeleri açıklayabilecektir.
4) Başarılı girişimcilik öyküleri ile motivasyonu güçlenecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Girişimcilik temel kavramlar ve tarihsel gelişim. J.A. Schumpeter’in (1883-1950) girişimcilik teorisine katkıları KAYGIN, GÜVEN (2015), S. 11-17; ÇÖĞÜRCÜ, İ.(2016) “İktisadi Doktrinlerde Geçmişten Günümüze Girişimciliğin Önemi”. Selçuk Ün. Sos. Bil. Ens. Der. s. 65-80.
2) 2. Girişimcilik trendini yükselten nedenler Okuma
3) 3. Yaratıcı, yenilikçi girişimcilerin özellikleri ve yenilik yaratma süreci KAYGIN, GÜVEN,(2015),S. 65-74.
4) 4. Girişimcilerin yenilik kaynakları, girişimcilik ekosistemi, unicornlar ve decacornlar KAYGIN, GÜVEN (2015), s.74-82
5) 5. İç girişimcilik, sosyal girişimcilik KAYGIN, GÜVEN (2015), S.87-118.
6) 6. Ekonomik ve sosyal girişimcilik bağlamlarında Osmanlı Dönemi Vakıflarını çözümlemek ŞENSOY, F. “Ekonomik ve Sosyal Girişimcilik Bağlamlarında Osmanlı Dönemi Vakıflarını Çözümlemek”.5th International EMI Entrepreneurship &Social Sciences Congress. 29-30 June 2020. Online Congress.
7) Melek yatırımcılar, Girişim sermayesi U, G. (2020). Risk Sermayesi ve Melek Sermaye Finansman Yönteminin Girişimciliğin Finansmanı Açısından Değerlendirilmesi. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 2020; 8(1): 1-33. DOI: 10.22139/jobs.685201; KURNAZ, BEDÜK (2017) “Türkiye’de ve Dünyada Melek Yatırımcılık”.
8) ARASINAV ÇALIŞMA, OKUMA
9) 9. Girişimcilik ekosisteminin tanımı, kapsamı, unsurları, destekleri. TEB girişimcilik destekleri, girişimcilere ilham verecek filmler, Nike örneği Göktaş, P. Ve Özcan, A. “Bankacılık Sektöründeki Desteklerin Girişimcilik Ekosisteminde Karşılaştırılması” Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Y.2018, C1, S1, s 16-30.
10) 10. Türkiye’de girişimciliği destekleyen kamu ve özel kurumlar: Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Kosgeb, Tübitak, Kredi Garanti Fonu https://www.sanayi.gov.tr/anasayfa https://www.tubitak.gov.tr/ https://www.kosgeb.gov.tr/
11) 11. XVII. Yüzıldan bir girişimcilik örneği: Llyod Sigorta, XXI. Yüzyıldan 500 İstanbul: Girişim Sermayesi Yatırım Fonu. İş fikri ve iş fikri geliştirmede yöntemler. İş planı, iş planının girişimciye ve yatırımcıya faydaları. Okuma, araştırma
12) 12. Girişimcilikte iş planı içeriği ve bölümleri. KAYGIN, GÜVEN (2015), s.49-63. Girişimcilik örneği Magnum ve nöropazarlama tekniği. KAYNAK:MARKAFİKİRLERİ.ORG
13) 13. Sosyal sermaye ve sosyal ağların girişimcilik için önemi. KAYGIN, GÜVEN (2015), S.337-352
14) Girişimci örneği: Kurukahveci Mehmet Efendi Yaz D.A. ve Şen,İ. “Aromasıyla Dünyayı Kuşatan Marka: Kurukahveci Mehmet Efendi ve Mahdumları 1871-2019”. Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi. 2020/Ocak, (18) s. 5-33.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ed: Kaygın, Erdoğan& Güven Bülent. (2015) Girişimcilik: Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular. İstanbul.
Küçükkalay, A.M. (2015) İktisadi Düşünce Tarihi. Beta İstanbul.
Göktaş, P. Ve Özcan, A. “Bankacılık Sektöründeki Desteklerin Girişimcilik Ekosisteminde Karşılaştırılması” Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Y.2018, C1, S1, s 16-30.
Şensoy, F. “Ekonomik ve Sosyal Girişimcilik Bağlamlarında Osmanlı Dönemi Vakıflarını Çözümlemek”.5th International EMI Entrepreneurship &Social Sciences Congress. 29-30 June 2020. Online Congress.
Yaz D.A. ve Şen,İ. “Aromasıyla Dünyayı Kuşatan Marka: Kurukahveci Mehmet Efendi ve Mahdumları 1871-2019”. Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi. 2020/Ocak, (18) s. 5-33.
U, G.(2020). Risk Sermayesi ve Melek Sermaye Finansman Yönteminin Girişimciliğin Finansmanı Açısından Değerlendirilmesi. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 2020; 8(1): 1-33. DOI: 10.22139/jobs.685201
Kurnaz ve Bedük. (2017) “Türkiye’de ve Dünyada Melek Yatırımcılık”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi. Cilt 20. Sayı 1 Nisan 2017, s.27-40
https://www.sanayi.gov.tr/anasayfa
https://www.tubitak.gov.tr/
https://www.kosgeb.gov.tr/

https://girisimsavascisi.org/mardinde-ozel-bir-kadin-kooperatifi-leap/
https://girisimsavascisi.org/kadin-girisimcilere-ihtiyac-var/
Diğer Kaynaklar: Ed: Kaygın, Erdoğan& Güven Bülent. (2015) Girişimcilik: Temel Kavramlar, Girişimcilik Türleri, Girişimcilikte Güncel Konular. İstanbul.
Küçükkalay, A.M. (2015) İktisadi Düşünce Tarihi. Beta İstanbul.
Göktaş, P. Ve Özcan, A. “Bankacılık Sektöründeki Desteklerin Girişimcilik Ekosisteminde Karşılaştırılması” Artuklu Kaime Uluslararası İktisadi ve İdari Araştırmalar Dergisi Y.2018, C1, S1, s 16-30.
Şensoy, F. “Ekonomik ve Sosyal Girişimcilik Bağlamlarında Osmanlı Dönemi Vakıflarını Çözümlemek”.5th International EMI Entrepreneurship &Social Sciences Congress. 29-30 June 2020. Online Congress.
Yaz D.A. ve Şen,İ. “Aromasıyla Dünyayı Kuşatan Marka: Kurukahveci Mehmet Efendi ve Mahdumları 1871-2019”. Muhasebe ve Finans Araştırmaları Dergisi. 2020/Ocak, (18) s. 5-33.
U, G.(2020). Risk Sermayesi ve Melek Sermaye Finansman Yönteminin Girişimciliğin Finansmanı Açısından Değerlendirilmesi. İşletme Bilimi Dergisi (JOBS), 2020; 8(1): 1-33. DOI: 10.22139/jobs.685201
Kurnaz ve Bedük. (2017) “Türkiye’de ve Dünyada Melek Yatırımcılık”. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi. Cilt 20. Sayı 1 Nisan 2017, s.27-40
https://www.sanayi.gov.tr/anasayfa
https://www.tubitak.gov.tr/
https://www.kosgeb.gov.tr/

https://girisimsavascisi.org/mardinde-ozel-bir-kadin-kooperatifi-leap/
https://girisimsavascisi.org/kadin-girisimcilere-ihtiyac-var/

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevlerini, ihtiyaçlarını, performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar.
2) Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler.
3) Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır.
4) Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar.
5) Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır.
6) Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır.
7) Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar.
8) Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür.
9) Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 35