ECZ419 Klinik EczacılıkKurumsal BilgilerAkademik Programlar EczacılıkÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ECZ419
Course Name: Klinik Eczacılık
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. ECEM ASLAN
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Mesut SANCAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere klinik eczacılık ile ilişkili kavramları tanıtmak, teorik derslerde öğrendikleri
farmakoterapi bilgilerini pratikte nasıl kullanacaklarını öğretmek, hastaların eğitimi ve izleminde klinik
eczacının rollerini anlatmak ve hastanede klinik eczacılık uygulamalarına aktif olarak katılımlarını
sağlamaktır
Dersin İçeriği: Bu dersin amacı öğrencilere klinik eczacılık ile ilişkili kavramları tanıtmak, teorik derslerde öğrendikleri
farmakoterapi bilgilerini pratikte nasıl kullanacaklarını öğretmek, hastaların eğitimi ve izleminde klinik
eczacının rollerini anlatmak ve hastanede klinik eczacılık uygulamalarına aktif olarak katılımlarını
sağlamaktır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilmeli, değerlendirebilmeli ve uygulayabilmeli
2) İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarabilmeli
3) İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri ve stabilitesi konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmeli
4) İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanıyabilmeli, kontrolü ve standardizasyonunu yapabilmeli
5) İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanabilmeli, akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayabilmeli
6) Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olabilmeli
7) İlaç biyoteknolojisi ve yeni jenerasyon farmasötik ürünlerin geliştirilmesi ve üretiminde görev alabilmeli
8) Halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olabilmeli
9) Hastanede eczacılık hizmetlerinde, her aşamada görev alabilmeli, hastanın ilaç güvenliğini sağlayabilmeli
10) İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent konuları hakkında bilgi sahibi olabilmeli
11) Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanım kazanabilmeli, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilmeli
12) Eczacılık alanı ile ilgili bilgisayar programlarını ve ileri teknolojileri kullanabilmeli
13) Eczacılık mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilmeli ve değerlendirebilmeli

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Klinik Eczacılığa Giriş ve Hasta Odaklı Eczacılık
2) Klinik Eczacının Görevleri
3) Hasta Eğitiminin Görevleri
4) Tedavi Uyumu ve Hasta Eğitim Teknikleri
5) Dozaj Formlarının Kullanım Talimatları
6) Ateş Olgularına Yaklaşım
7) Hipertansiyon ve Eczacı
8) Arasınav
9) Hipertansiyon Tedavisi
10) Gebelik ve Laktasyon 1
11) Gebelik ve Laktasyon 2
12) Astım ve Eczacı
13) KOAH ve Eczacı
14) İnhaler Kullanım Teknikleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: - Klinik Eczacılık Temel Kavramlar ve Uygulamaları
Betül OKUYAN,S.Kutay demirkan,Mesut SANCAR
-

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilir, değerlendirir ve uygular. 3
2) İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarır. 3
3) İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri, stabilitesi geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. 1
4) İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanır, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. 2
5) İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanıma sahiptir, akılcı ve güvenli ilaç kullanımı konusunda, danışmanlık yapar, farmakovijilans uygulamalarını destekler. 3
6) Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibidir. 1
7) İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisi ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibidir. 3
8) Farmasötik ve kozmetik ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgiye ve uygulama becerilerine sahiptir. 2
9) Hastanede eczacılık hizmetleri kapsamında yer alan tüm konuları planlar ve uygular. 3
10) İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent ve farmakoekonomi konuları hakkında bilgi sahibidir. 2
11) Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanımlıdır, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 2
12) Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanır. 3
13) Farmasötik, biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. 2
14) Eczacılık alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. 3
15) İletişimsel, yönetsel ve sosyal beceriler açısından meslektaşları ve diğer sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışacak gerekli yeterliliklere sahiptir. 2
16) Tıbbi bitkiler, bitkisel destek ürünleri ve gıda takviyeleri hakkında danışmanlık yapar. 3
17) Farmasötik bakım uygulamalarını bilir, ilaç etkileşimlerini anlayıp değerlendirir. 3
18) İlaçlar ve diğer kimyasal maddelerin kullanımı ve laboratuvar uygulamasıyla ilgili riskleri bilir. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem
Sunum
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 30