HEM453 Bilimsel Makale Yazma ve YayımlamaKurumsal BilgilerAkademik Programlar ErgoterapiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ergoterapi

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM453
Course Name: Bilimsel Makale Yazma ve Yayımlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ANA LUIZA FERREIRA AYDOĞDU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ana Luiza Ferreira Aydoğdu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İstanbul Sağlık ve Teknoloji Üniversitesi Hemşirelik bölümü felsefesi ve ülke gereksinimleri doğrultusunda, bilimsel yazımda kabul gören biçimin IMRAD olduğunun öğretilmesi, Lisans öğrencilerine yapacakları bilimsel çalışmalarında hazırlayacakları makale (ve bilimsel sunumlar) yol gösterici olması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Bilimsel yazım ve makalenin tanımı. Konu seçilmesi ve başlık hazırlanması. Etik kurallar. Makale bölümlerinin hazırlanması. Makale yayın süreci ile ilgili konular. Makalelerde İngilizcenin kullanımı. Sistematik derleme, poster ve sözlü bildirinin hazırlanması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık bilimlerinde araştırma teknikleri bilir.
2) Bilimsel makale yazma yolları bilir.
3) Makale yayınlatma yolları bilir.
4) Makale okuma becerisi kazandırılacak.
5) Bilimsel makale değerlendirmeyi bilir.
6) Bilim ve bilimler arası benzerlik ve farklılıkları tanıyacak.
7) Türkçe bilimsel makalelerin taramasını bilir.
8) İngilizce bilimsel makalelerin taramasını bilir.
9) Poster hazırlama yolları bilir.
10) Sözlü bildiri hazırlama yolları bilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilimsel yazım ve makalelerin tanımı. Blackboard'a yüklü ders notları.
2) Konu seçilmesi ve başlık hazırlanması. Blackboard'a yüklü ders notları.
3) Etik kurallar. Blackboard'a yüklü ders notları.
4) Giriş bölümünün hazırlanması. Blackboard'a yüklü ders notları.
5) Malzeme ve yöntemler bölümünün hazırlanması. Blackboard'a yüklü ders notları.
6) Bulgular ve tartışma bölümlerinin hazırlanması. Blackboard'a yüklü ders notları.
7) Sonuç ve öneriler bölümünün hazırlanması. Blackboard'a yüklü ders notları.
8) Özet ve kaynaklar bölümlerinin hazırlanması. Blackboard'a yüklü ders notları.
9) Yazılı metin nereye ve nasıl sunulur? Blackboard'a yüklü ders notları.
10) Değerlendirme işlemi (editörlerle nasıl iletişim kurulur?). Blackboard'a yüklü ders notları.
11) Yayımlama süreci (düzeltmelerle nasıl baş edilir?) Blackboard'a yüklü ders notları.
12) İngilizcenin doğru ve yanlış kullanımı. Blackboard'a yüklü ders notları.
13) Sistematik derleme nasıl hazırlanır? Blackboard'a yüklü ders notları.
14) Poster ve sözlü bildiri nasıl hazırlanır? Blackboard'a yüklü ders notları.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Blackboard sistemine PDF formatında ders notları yüklüdür.
The lecture notes are uploaded in PDF format to the Blackboard system.
Diğer Kaynaklar: 1. Aksayan S., Bahar Z., Bayık A., Emiroğlu O. N., Görak G., Karataş, Kocaman G., Kubilay G., Seviğ Ü., Edi.Erefe İ. (2011). HemşirelikteAraştırma?, OdakOfset, İstanbul.
2. Creswell, J. W. & Creswell, J. D. (2018). Research design (5th ed.). SAGE Publications.
3. Day, R. A. (2000). Bilimsel bir makale nasıl yazılır ve yayımlanır. TÜBİTAK (Oryx Press’in izni ile).
4. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, N. (2014). Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul,
5. Karaçam, Z. (2013). Sistematik Derleme Metodolojisi: Sistematik Derleme Hazırlamak İçin Bir Rehber. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 6(1), 26–33.
6. Polit DF., Beck CT., Hungler BP. (2001). Essentials of Nursing Research: Methods, Appraisal, and Utilization. Fifth Ed Lippincott, USA.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kişinin günlük yaşam, üretim, boş zaman aktiviteleri ve görevlerini, ihtiyaçlarını, performansını, aktivite ile sağlık ve iyi olma hali arasındaki ilişkiyi açıklar. 1
2) Biyolojik, tıbbi, insana ait, psikolojik, sosyal, teknolojik ve ergoterapi bilimine ait bilgileri analiz eder, bu bilgileri aktivite ve katılımla ilgili teorilerle birlikte sentezler, kişinin olanaklarını ve kısıtlanmış yönlerini belirler. 1
3) Aktivite ve katılım kısıtlılıklarını eleştirel olarak yorumlayıp, kendine profesyonel rollerden birini ( tedavi, danışmanlık vb) seçerek önleme, rehabilitasyon ve tedavide aktiviteleri kullanarak kişi merkezli olarak çalışır. 2
4) Kişiler ve toplulukların aktivite ve yaşamsal rollerini yerine getirmek ve sağlık ihtiyaçlarını belirlemek amacıyla uygun teorileri ve modelleri seçer, analiz ve sentez ederek müdahaleyi planlar. 2
5) Kişiler ve topluluklarla yakın işbirliği kurarak ergoterapi müdahalesini uygular; ulaşılabilir, adapte edilebilir çevreleri oluşturarak toplumsal katılımı geliştirmek için çalışır. 1
6) Rolleri ve katılımı sağlamada hizmet alanlar, bakım verenler, takım üyeleri ve diğer paydaşlar ile işbirliği içinde ve interdisipliner olarak çalışır. 2
7) Kişisel farklılıkları, kültürel inançları, örf ve adetleri ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alır ve saygı duyar. 2
8) Ergoterapi uygulamaları ve/veya ergoterapi bilimi ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaç belirler, ilişkili araştırma sorularını oluşturur, bağımsız araştırır ve yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. 3
9) Uyguladığı müdahalede kendisine düşen sorumluluğu taşır, bunu yönetim ve kalite prensiplerine göre yapar. Ergoterapi hizmetlerinin kalite geliştirme sürecinde görev alır ve paydaşlara bilgi verir. 1
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm rolleri yerine getirir, tüm ergoterapi sürecini bütünleştirir, ergoterapi bilgileri ile kendi uygulamalarını gerçekleştirir. Ergoterapinin geliştirilmesinde, ilerlemesinde ve tanıtılmasında aktif rol alır. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 72