ADS252 Afet KültürüKurumsal BilgilerAkademik Programlar Ağız ve Diş SağlığıÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ağız ve Diş Sağlığı

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ADS252
Course Name: Afet Kültürü
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HİCRAN GÜLER
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Hicran Güler
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dünya genelinde var olan ve etkisi günbegün artan afet durumları ve afet bilincinin öğrencilere aktarılması amaçlanmakta, ekstrem durumlardaki davranış şekilleri ve toplumsal organizasyon hakkında bireylerin bilgilendirilmesi, afet ile ilgili temel kavramların, alınması gereken tedbirlerin ve çeşitli afet türleri, doğal yada yapay felaket durumları hakkında bilgi verilerek afet kültürü bilincinin oluşturulması, öğrencinin ve çevresinin hazırlıklı ve bilinçli olması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Bu ders afet bilincinin oluşturulmasını, afet tür ve içeriklerini, ilgili durumlarda davranış şekillerini, hazırlıklı olmayı ve önlemleri, bireysel ve toplumsal farkındalığı ve müdahale konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci için gerekli durumlarda toplumsal hafızaya ve bireye ilgili konuda müdahale edebilme.
2) Kendisini, ailesini ve çevresini korumaya yetkin olabilme.
3) Kendisini, ailesini ve çevresini bilinçlendirmeye yetkin olabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, dersin tanıtımı-içeriği, biçimi ve işleyişi, değerlendirme usulleri
2) Afet nedir? Afet kültürü nedir? Afet durumlarına genel bakış, insan-afet ilişkisi Blackboard yüklü ders materyali
3) Afet anı, bilinç/ bilinçaltı davranışları, ihtiyaç ve yetiler, davranış ve müdahale tutumları, hazırlıkçılık (önbilgi), üçler kuralı Blackboard yüklü ders materyali
4) Deprem; öncesi, anı, sonrası, tektonik hareket ve metalara-doğaya etkileri Blackboard yüklü ders materyali
5) Depremde yanlış bilinenler, korunma yolları, yapılması-yapılmaması gerekenler, hayat üçgeni Blackboard yüklü ders materyali
6) Sel afeti (öncesi, anı, sonrası) nedir? Taşkın? Sel sebepleri, korunma yolları, sel yönlendirme, mikrobiyolojik tehlikeler, suyun gücü, toplumsal ve bireysel müdahale durumları, yapılması ve yapılmaması gerekenler Blackboard yüklü ders materyali
7) Yangın (öncesi, anı, sonrası) nedir? Tehlikeler, korunma yolları, duman ve zehirlenme, kentsel ve kırsal yangınlar, yangınla mücadele yolları, doğa ve kente etkileri Blackboard yüklü ders materyali
8) Hazırlıklı olmak? Hazırlıkçılık? Survivalist? Temel beceriler, temel araç gereçler, temel farkındalıklar Blackboard yüklü ders materyali
9) Topografya, an ve eylem okuma, yaratıcı meta kullanımı, toplumsal ve bireysel yönlendirme- manüpülasyon Blackboard yüklü ders materyali
10) Volkan, heyelan, çığ nedir? öncesi, anı, sonrası, yapılması ve yapılmaması gerekenler Blackboard yüklü ders materyali
11) Fırtına, hortum nedir? öncesi, anı, sonrası, yapılması ve yapılmaması gerekenler Blackboard yüklü ders materyali
12) Pandemiyle yaşamak, toplumsal gerçeklikler, öncesi, anı, sonrası, yapılması ve yapılmaması gerekenler Blackboard yüklü ders materyali
13) KBRN ve ekstrem senaryolar Blackboard yüklü ders materyali
14) Toplumsal çöküş, küresel sorunlar Blackboard yüklü ders materyali

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Blackboard sistemine PDF formatında ders notları yüklüdür.
Lecture notes in PDF format are uploaded to the Blackboard system.
Diğer Kaynaklar: -Doğanın İşaretlerini Okumanın Kaybolmus Sanatı - Tristan Gooley
-Hayatta Kalma Kılavuzu - Bilgi Kültür Sanat - Çeviren Ş. Burcu Güner
-Uluslararası Müdahaleli Depremlerde Saha koordinasyonu Erdoğan, N.
-Mountain Search and rescue techniques. Rocky Mountain Rescue Group inc
-İlk Yardım Temel Yaşam Desteği El kitabı, Acil Tıp Derneği Yayın, Yılmaz O. - Güngör,Y.
-100 Deadly Skills/Survival Edition - Clint Emerson
-The Ultimate Preppers Guide-Jay Cassell
-Community & Public Health Nursing - Judith Ann Allender, Cherie Rector, Kristine D. Warner

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel düzeyde yabancı dilde iletişim kurabilme. 3
2) Diş hekimine tüm tedavi sürecinde yardımcı olabilme. 2
3) Diş hekimliğinin kapsam ve yetki alanlarını bilebilme. 2
4) Diş hekimliğindeki uzmanlık dallarını ve kapsamlarını öğrenebilme. 2
5) Hasta kayıt ve arşivleme için bilgisayar ve fotoğrafçılık bilgilerine sahip olabilme. 2
6) Temel düzeyde Fizyoloji bilgisine sahip olabilme. 2
7) Temel düzeyde Anatomi bilgisine sahip olabilme 2
8) Temel düzeyde mikrobiyoloji bilgisine sahip olabilme. 2
9) Atatürk İlke ve inkılaplarını kavrayabilme 2
10) Türk Dili kural ve kavramlarına hakim olabilme. 2
11) Klinik işleyişi ve hasta kayıtı konusunda bilgi sahibi olabilme. 2
12) Dental radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygulayabilme ve hastayı, çevreyi ve kendisini koruyabilme. 3
13) Diş kiniğindeki araç gereç ve malzemeleri tanıma, kullanabilme ve bakımlarını öğrenebilme. 2
14) Hasta ilişkileri ve hasta hakları konusunda yetkin olabilme. 3
15) Aseptik çalışma koşullarını sağlayabilme. 2
16) Klinik düzeni ve temel temizliğini sağlayabilme. 2
17) Tedavi için gerekli eksik malzemeleri tesbit ve tedarik etme. 2
18) Çevre koruma ve bilinç ve duyarlılığına sahip olabilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Ödevler 1 12 12
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 90