Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon, dersin tanıtımı-içeriği, biçimi ve işleyişi, değerlendirme usulleri |
|
2) |
Afet nedir? Afet kültürü nedir? Afet durumlarına genel bakış, insan-afet ilişkisi |
Blackboard yüklü ders materyali |
3) |
Afet anı, bilinç/ bilinçaltı davranışları, ihtiyaç ve yetiler, davranış ve müdahale tutumları, hazırlıkçılık (önbilgi), üçler kuralı |
Blackboard yüklü ders materyali |
4) |
Deprem; öncesi, anı, sonrası, tektonik hareket ve metalara-doğaya etkileri |
Blackboard yüklü ders materyali |
5) |
Depremde yanlış bilinenler, korunma yolları, yapılması-yapılmaması gerekenler, hayat üçgeni |
Blackboard yüklü ders materyali |
6) |
Sel afeti (öncesi, anı, sonrası) nedir? Taşkın? Sel sebepleri, korunma yolları, sel yönlendirme, mikrobiyolojik tehlikeler, suyun gücü, toplumsal ve bireysel müdahale durumları, yapılması ve yapılmaması gerekenler |
Blackboard yüklü ders materyali |
7) |
Yangın (öncesi, anı, sonrası) nedir? Tehlikeler, korunma yolları, duman ve zehirlenme, kentsel ve kırsal yangınlar, yangınla mücadele yolları, doğa ve kente etkileri
|
Blackboard yüklü ders materyali |
8) |
Hazırlıklı olmak? Hazırlıkçılık? Survivalist? Temel beceriler, temel araç gereçler, temel farkındalıklar |
Blackboard yüklü ders materyali |
9) |
Topografya, an ve eylem okuma, yaratıcı meta kullanımı, toplumsal ve bireysel yönlendirme- manüpülasyon |
Blackboard yüklü ders materyali |
10) |
Volkan, heyelan, çığ nedir? öncesi, anı, sonrası, yapılması ve yapılmaması gerekenler |
Blackboard yüklü ders materyali |
11) |
Fırtına, hortum nedir? öncesi, anı, sonrası, yapılması ve yapılmaması gerekenler |
Blackboard yüklü ders materyali |
12) |
Pandemiyle yaşamak, toplumsal gerçeklikler, öncesi, anı, sonrası, yapılması ve yapılmaması gerekenler |
Blackboard yüklü ders materyali |
13) |
KBRN ve ekstrem senaryolar |
Blackboard yüklü ders materyali |
14) |
Toplumsal çöküş, küresel sorunlar |
Blackboard yüklü ders materyali |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel düzeyde yabancı dilde iletişim kurabilme. |
3 |
2) |
Diş hekimine tüm tedavi sürecinde yardımcı olabilme. |
2 |
3) |
Diş hekimliğinin kapsam ve yetki alanlarını bilebilme. |
2 |
4) |
Diş hekimliğindeki uzmanlık dallarını ve kapsamlarını öğrenebilme. |
2 |
5) |
Hasta kayıt ve arşivleme için bilgisayar ve fotoğrafçılık bilgilerine sahip olabilme. |
2 |
6) |
Temel düzeyde Fizyoloji bilgisine sahip olabilme. |
2 |
7) |
Temel düzeyde Anatomi bilgisine sahip olabilme |
2 |
8) |
Temel düzeyde mikrobiyoloji bilgisine sahip olabilme. |
2 |
9) |
Atatürk İlke ve inkılaplarını kavrayabilme |
2 |
10) |
Türk Dili kural ve kavramlarına hakim olabilme. |
2 |
11) |
Klinik işleyişi ve hasta kayıtı konusunda bilgi sahibi olabilme. |
2 |
12) |
Dental radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygulayabilme ve hastayı, çevreyi ve kendisini koruyabilme. |
3 |
13) |
Diş kiniğindeki araç gereç ve malzemeleri tanıma, kullanabilme ve bakımlarını öğrenebilme. |
2 |
14) |
Hasta ilişkileri ve hasta hakları konusunda yetkin olabilme. |
3 |
15) |
Aseptik çalışma koşullarını sağlayabilme. |
2 |
16) |
Klinik düzeni ve temel temizliğini sağlayabilme. |
2 |
17) |
Tedavi için gerekli eksik malzemeleri tesbit ve tedarik etme. |
2 |
18) |
Çevre koruma ve bilinç ve duyarlılığına sahip olabilme. |
3 |