PHA215 PathologyKurumsal BilgilerAkademik Programlar Eczacılık (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eczacılık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: PHA215
Course Name: Pathology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA CANAN ALATLI
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FATMA CANAN ALATLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Patoloji dersinin amacı öğrencinin hastalıkları ana hatlarıyla tanıması, organ ve dokuların yapı ve fonksiyonlarını sistematik düzen içerisinde inceleyerek insan vücudunun sistemlerine ait yapı ve fonksiyon bozuklukları ile, sıklık bakımından önem taşıyan hastalıkların oluşum mekanizmalarını öğrenmesi ve bu hastalıkların oluşum mekanizmaları ile tedavi yöntemleri arasındaki ilişkiyi kurabilmesidir.
Dersin İçeriği: Patoloji dersinde, organ ve sistemler, fonksiyonel bakımdan histoloji, fizyoloji ve biyokimya bilgileriyle de desteklenerek, genel özellikleriyle tanıtılır. Organ veya sistemlerin tipik özelliklerini taşıyan hastalıklardan seçilen örnekler, patogenezleri ve klinik belirtileriyle, tedavileri ilişkilendirilerek anlatılır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Öğrenci, hastalık- sağlık kavramı, hastalıkların etyoloji ve patogenezi, hücresel adaptasyon, immunopatoloji, iltihap ve neoplaziler ile ilgili bilgiler ışığında, olgu örnekleri üzerinde hastalık bulgularını yorumlama becerisini edinmelidir.
2) 2. Hastalıkların patogenezi ile klinik belirtilerini bağdaştırma becerisini edinmelidir.
3) 3. Çeşitli sistemlerin hastalıklarının oluş mekanizmalarını bilerek ve klinik bulgularına dayanarak hastalıkların tanı ve ayırıcı tanısını yapabilme becerisine sahip olmalıdır.
4) 4. Tedavi araçları ile tedavi amaçları arasındaki ilişkiyi kurabilme becerisini edinmelidir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. Patolojinin tanımı, temel kavramları, sağlık ve hastalık tanımı, hücrelerin dokuların, organların ve sistemlerin yapı ve fonksiyonları.
2) 2. Hücre bölünmesi, adaptif değişiklikler, dejeneratif değişiklikler ve hücre ölümü.
3) 3. Metabolizma, sinyal yolları, reseptörler, homeostaz.
4) 4. Etyoloji; hastalık nedenleri ve patogenez; hastalıkların gelişim süreci ve mekanizmaları.
5) 5. Sıvı, elektrolitler, asit ve baz dengesi, tamponlama sistemleri ve bozuklukları.
6) 6. Korunma mekanizmaları: Bağışıklık sistemi, adaptif bağışıklık, immunopatoloji, iltihap, yara iyileşmesi.
7) 7. Selüler proliferasyon; iyi huylu tümörler, kanser, biyolojik özellikleri, karsinogenez ve karsinojen ajanlar, tümörlerin tanısı ve tedavi yöntemleri.
8) 8. ARASINAV
9) 9. Solunum sistemi hastalıklarının patolojisi ve tedavisi.
10) 10. Kalp ve damar hastalıklarının patolojisi ve tedavisi.
11) 11. Nörolojik hastalıkların patolojisi ve tedavi yöntemleri.
12) 12. Santral sinir sistemi hastalıklarının patolojisi ve tedavi yöntemleri.
13) 13. Kas-kemik hastalıkları ile böbrek hastalıklarının patolojisi ve tedavisi.
14) 14. Endokrin sistem hastalıkları ve hematolojik hastalıkların patolojisi ve tedavisi.
15) 15. Kadın ve erkek üreme sistemleri hastalıklarının patolojisi ve tedavisi
16) FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: 1) Ray Taylor, General Principles of Pathophysiology, “Cellular Physiology”, Valencia Community College, Department of Emergency Medical Services. Presentation slides.
2) Pathophysiology, National EMS Education Standard Competencies, 2013, Jones & Bartlett Learning, LLC, an Ascend Learning Company, www.jblearning.com
3) Yard. Doç. Dr. Betül Gündoğdu, Hücre ölümü, inflamasyon ve siyanoz, Fizyopatoloji, Atatürk Üniversitesi, ATA-AÖF.
4) Uzm.Dr. Metin Yalaza, Travma ve yanık, Fizyopatoloji, Atatürk Üniversitesi, ATA-AÖF.
5) Kadir Çetinkaya, Semra Çetinkaya, Sıvı elektrolit fizyopatolojisi, Fizyopatoloji, Atatürk Üniversitesi, ATA-AÖF.
6) Doç. Dr. Mehtap Kaçar, Prof. Dr. Bayram Yılmaz, Anemilerin fizyopatolojisi ve Pıhtılaşma sistemi hastalıkları, Fizyopatoloji, Atatürk Üniversitesi, ATA-AÖF.
7) Prof. Dr. Nuray Yazıhan, Kardiyovasküler sistem acilleri: Hipertansiyon ve koroner arter hastalıkları, Fizyopatoloji, Atatürk Üniversitesi, ATA-AÖF.
8) Prof. Dr. Mustafa GÜL, Şok fizyopatolojisi, Fizyopatoloji, Atatürk Üniversitesi, ATA-AÖF.
9) Dr. Eyüp Kahveci, Nefrolojik aciller, Fizyopatoloji, Atatürk Üniversitesi, ATA-AÖF.
10) Yard. Doç. Dr. Gülşah Gündoğdu, Obstruktif ve restriktif akciğer hastalıkları, Fizyopatoloji, Atatürk Üniversitesi, ATA-AÖF.
11) Cemalettin Camcı, Üst mide barsak sistemi kanamaları fizyopatolojisi ve hastaların yönetimi, Fizyopatoloji, Atatürk Üniversitesi, ATA-AÖF.
12) Uzm. Dr. Özlem Özsoy, Ağrı fizyopatolojisi, Fizyopatoloji, Atatürk Üniversitesi, ATA-AÖF.
13) Yard. Doç. Dr. Tuncer Nacar, Nörolojik aciller, Fizyopatoloji, Atatürk Üniversitesi, ATA-AÖF

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100