Moleküler Biyoloji ve Genetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KIM201 | ||||
Course Name: | Analitik Kimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi NÜKTE TOPRAKSEVER | ||||
Dersi Veren(ler): | Nükte Topraksever | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Temel analitik kimya prensiplerini, klasik analitik kimya ve enstrümental analiz yöntemleri kullanarak deneysel verilerin yorumlanmasını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Analitik kimyada hesaplamalar, kimyasal analizde hatalar, gravimetri, volumetri, numune hazırlama yöntemleri, spektroskopiye girişi, optik cihaz bileşenleri, atomik spektroskopi, moleküler spektroskopi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler analitik kimyadaki temel kimyasal prensipleri öğreneceklerdir. 2) Öğrenciler deneysel verileri değerlendirmeyi öğreneceklerdir. 3) Analitik veriler elde etmek için gerekli becerileri kazanacaklardır 4) Öğrenciler analiz teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Analitik kimyada hesaplamalar, çözeltiler ve derişim | |
2) | Gravimetrik analiz | |
3) | Volumetrik Analiz | |
4) | Asit-Baz Titrasyonları | |
5) | Zayıf asit/baz titrasyonları | |
6) | Çöktürme titrasyonları | |
7) | Kompleksleşme titrasyonları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Spektroskopiye giriş | |
10) | Optik cihaz bileşenleri | |
11) | UV/Gör Bölge moleküler absorpsiyon spektroskopisi | |
12) | Atomik absorpsiyon ve atomik floresans spektrometri | |
13) | Moleküler Lüminesans spektrometri | |
14) | Atomik Emisyon Spektroskopisi | |
15) | final |
Ders Notları / Kitaplar: | Analitik Kimya Temel İlkeler Cilt I, Skoog West, Holler Crouch, Genel Kimya, 8. Baskı, Palme Yayınevi, Ankara. |
Diğer Kaynaklar: | - Analitik Kimya Temel İlkeler Cilt I, Skoog West, Holler Crouch, Genel Kimya, 8. Baskı, Palme Yayınevi, Ankara. Analitik Kimya Temel İlkeler Cilt I, Skoog West, Holler Crouch, Genel Kimya, 8. Baskı, Palme Yayınevi, Ankara. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. | 1 |
2) | Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. | 1 |
3) | Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır | 1 |
4) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. | 1 |
5) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. | 2 |
6) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. | 2 |
7) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | 1 |
8) | Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. | 3 |
10) | Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. | 1 |
11) | Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. | 3 |
12) | Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. | 1 |
13) | Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. | 1 |
14) | Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 | ||||
Sunum / Seminer | 2 | 3 | 6 | ||||
Ödevler | 2 | 2 | 4 | ||||
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 142 |