Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | OHS201 | ||||
Course Name: | Occupational Health and Safety I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. MUHAMMED TAYYİP KOÇAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Fatoş Ayça Özdemir Olgun | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere gelecekteki profesyonel yaşamlarında iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalık kazandırarak bilgilendirmek. |
Dersin İçeriği: | Bu ders kapsamında öğrenciler, İş Sağlığı ve Güvenliği kavramını ve tarihsel gelişimini öğreneceklerdir. Risk yönetimi, laboratuvarlarda güvenliğin sağlanması ve kendini koruma gibi becerilerin yanı sıra hükümet ve uluslararası kuruluşlar tarafından sürdürülen yasa ve yönetmelikler hakkında temel bilgi kazanılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, gelecekteki kariyerleriyle ilgili hak ve görevlerini tanımlayan gerekli mevzuat ve yasaları öğreneceklerdir. Gelecekteki profesyonel yaşamları için İş Sağlığı ve Güvenliği konusunda temel bilgi sahibi olacaklardır. Risk yönetimi, kendini koruma, İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili mevzuat ve yasalar gibi beceriler kazanılacaktır. Sunumlar ve vaka çalışmaları ile kendi mesleklerine özgü İş Sağlığı ve Güvenliği prosedürlerini tartışma ve yorumlama yeteneğine sahip olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş | - |
2) | İş Sağlığı ve Güvenliği Tarihsel Gelişimi ve Kapsamı | - |
3) | İş Sağlığı ve Güvenliği Tarihsel Gelişimi ve Kapsamı-2 | |
4) | Güvenlik Kültürü/ Milli ve Uluslararası İSG Oragnizasyonları, İş Sağlığı ve Güvenliği 6331 numaralı Kanunu | - |
5) | Güvenlik Kültürü/ 6331 numaralı İSG Kanunun İncelenmesi | - |
5) | Güvenlik Kültürü ve 6331 numaralı İSG Kanunun Detaylı İncelenmesi | - |
6) | Risk Yönetimi/ Mesleki Kazalar, türleri ve nedenleri | - |
7) | Laboratuvar Güvenliği (Kimyasal Risk Faktörleri) | - |
8) | Vize Haftası | - |
9) | Elektrikle çalışılan işlerde İSG, Elektrik Risk Faktörlerleri | - |
10) | Vaka Çalışma Sunumları | Her öğrenci, daha önceden belirlenen çalışma konusunun sunumunu (dijital ortamda) temin etmekle ve çalışmasına hazırlıklı olarak gelmekle yükümlüdür. |
11) | Vaka Çalışma Sunumları | Her öğrenci önceden belirlenmiş olan konusu hakkında dijital ortamda hazırladığı sunumu temin etmeli. |
12) | Vaka Çalışma Sunumları | Her öğrenci önceden belirlenmiş konusu hakkında hazırladığı sunumu dijital ortamda temin etmeli ve sunum konusunda hazırlıklı gelmelidir. |
13) | Vaka Çalışma Sunumları | Her öğrenci önceden belirlenmiş konusu hakkında dijital ortamda hazırladığı sunumu temin ederek, sunuma hazırlıklı olarak gelmelidir. |
14) | Dönem sonu değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | İSG İş Sağlığı ve Güvenliği, Doç.Dr. Şakir Taşdemir, Mustafa Altın, Eğitim yayınevi, 2018, 2. Baskı (Translated for the presentations) Öğretim Üyesi Ders Notları mevzuat.gov.tr ; legislations and law 6331 |
Diğer Kaynaklar: | İSG İş Sağlığı ve Güvenliği, Doç.Dr. Şakir Taşdemir, Mustafa Altın, Eğitim yayınevi, 2018, 2. Baskı (Translated for the presentations) Presentations and Lecture Notes of the Lecturer mevzuat.gov.tr ; legislations and law 6331 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 2 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 1 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | 2 |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 1 |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 2 |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | 2 |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 2 |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | 1 |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 2 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 2 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 4 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 12 | 36 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 8 | 8 | ||||
Ödevler | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 60 |