Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
|
|
1) |
İş Sağlığı ve Güvenliğine Giriş |
- |
2) |
İş Sağlığı ve Güvenliği Tarihsel Gelişimi ve Kapsamı |
- |
3) |
İş Sağlığı ve Güvenliği Tarihsel Gelişimi ve Kapsamı-2 |
|
4) |
Güvenlik Kültürü/ Milli ve Uluslararası İSG Oragnizasyonları, İş Sağlığı ve Güvenliği 6331 numaralı Kanunu |
- |
5) |
Güvenlik Kültürü/ 6331 numaralı İSG Kanunun İncelenmesi |
- |
5) |
Güvenlik Kültürü ve 6331 numaralı İSG Kanunun Detaylı İncelenmesi
|
- |
6) |
Risk Yönetimi/ Mesleki Kazalar, türleri ve nedenleri |
- |
7) |
Laboratuvar Güvenliği (Kimyasal Risk Faktörleri) |
- |
8) |
Vize Haftası |
- |
9) |
Elektrikle çalışılan işlerde İSG, Elektrik Risk Faktörlerleri |
- |
10) |
Vaka Çalışma Sunumları |
Her öğrenci, daha önceden belirlenen çalışma konusunun sunumunu (dijital ortamda) temin etmekle ve çalışmasına hazırlıklı olarak gelmekle yükümlüdür. |
11) |
Vaka Çalışma Sunumları |
Her öğrenci önceden belirlenmiş olan konusu hakkında dijital ortamda hazırladığı sunumu temin etmeli. |
12) |
Vaka Çalışma Sunumları |
Her öğrenci önceden belirlenmiş konusu hakkında hazırladığı sunumu dijital ortamda temin etmeli ve sunum konusunda hazırlıklı gelmelidir. |
13) |
Vaka Çalışma Sunumları |
Her öğrenci önceden belirlenmiş konusu hakkında dijital ortamda hazırladığı sunumu temin ederek, sunuma hazırlıklı olarak gelmelidir. |
14) |
Dönem sonu değerlendirmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
7) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. |
|
8) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
9) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|
11) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme |
|
12) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
13) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
|