Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mühendislik tanımı ve mühendislik temellerinin incelenmesi |
Yok |
2) |
Tarih öncesi mühendislik; aletlerin keşfi
|
Yok |
3) |
Antik mühendislik(~8000 MÖ›~500 MÖ); Sümerler, yerleşik hayat ve medeniyet, araç ev gereçlerin gelişimi. |
Yok |
4) |
Ortaçağ Mühendisliği; Parçalı Peyzaj, Ayasofya, Tarımdan Santrallere, Rüzgar ve Suyun Sonuçları |
Yok |
5) |
Rönesans Mühendisliği; Rönesans ve Mühendislik, Floransa Kubbesi, Endüstri Devrimi: Teknik ve Ticari, Endüstri Devrimi: Sosyal ve Demografik, Rönesans Mühendisliği: Cihaz Üretimi İçin Organizasyon
|
Yok |
6) |
Geniş Mühendislik, Cihazların Çevresel Etkileri; İlerleme ve Mühendislik, Buhar Demiryolu, Malzeme İşleme, Otomotiv Taşımacılığı, Ağır Endüstri, Sentetik Malzemeler, Büyük Yapılar |
Yok |
7) |
Modern Mühendislik; Aygıtların Erişimini Genişletmek; Yeni Mühendislik Panoramaları |
Yok |
8) |
Modern Mühendislik; Mühendisliğin Değişen İşlevleri |
Yok |
9) |
Çağdaş Mühendislik; Kapanış Beklentileri; Şimdiki Mühendislik, Sürekli Cihaz Gelişimi, Değişen Tasarım Kriterleri. |
Yok |
10) |
Çağdaş Mühendislik İçeriği; Doğa: Doğuşu ve Etkileri, Doğa: N (t), Nükleer ve Atomlar: Astronomik Temel, Elementler ve Agregalar: Karasal Temel, Monomerler ve Polimerler: Moleküler Temel, Hücreler ve Biyo: Biyolojik Temel, Mühendisliğin
Öncüsü |
Yok |
11) |
Mühendislik: Modeller ve Uzmanlıklar; Embriyonik Kuvvetler, Örgütsel Özellikler, Mühendislikte Çeşitlilik, Doğal Kaynaklar |
Yok |
12) |
Mühendislik: Modeller ve Uzmanlıklar; Yenilenebilir Kaynak Projeksiyonları, Cihazlar ve Mühendis, Buluş / Uyarıcı, Mühendislik Sınırları, Meslek Etiği Uyarıcı |
Yok |
13) |
Cihazlar: Özellikleri ve İşlevleri; Cihazların Temelleri, Cihaz Fonksiyonlarının Çoğulculuğu, Kullanım Alanları, İnsan Hatası, Öngörü |
Yok |
14) |
Soru-Cevap |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
8) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
Yazılım sistemlerinin analizi, tasarımı, doğrulanması, değerlendirilmesi, gerçekleştirilmesi, uygulanması ve bakımı konularında yeterli beceri |
|