CHM203 Organic Chemistry IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CHM203
Course Name: Organik Kimya I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH YAMAN UZUNOĞLU
Dersi Veren(ler): Gülşah YAMAN UZUNOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Organik Kimya biliminin temel kavramlarını, organik bileşiklerin yapı ve özelliklerini, elde ediliş yöntemleri ve tepkimelerini öğretmek amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Dersin içeriği; organik kimyaya giriş, fonksiyonel grupların tanınması ve adlandırılması, organik bileşiklerin sınıflandırılması, özellikleri, elde edilişleri ve tepkimeleri şeklindedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Organik bileşikleri tanıyabilme ve yapıları ile ilgili olarak yorum yapabilme
2) Bileşiklerin çeşitli kimyasal özellikleri ile ilgili tartışabilme
3) Bileşiğin sahip olduğu fonksiyonel grupları tanıyabilme ve isimlendirebilme
4) Organik bileşik grupları hakkında bilgi sahibi olma
5) Organik bileşiklerin özellikleri ve elde ediliş yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olma
6) Organik bileşiklerin verebilecekleri tepkimelerle ilgili bilgi sahibi olabilme
7) Biyolojik önemi olan organik bileşikleri tanır, yapılarını tartışır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Organik kimyaya giriş, atom yapısı, değerlik, bağ, orbitaller ve melezleşme -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
2) Organik moleküllerdeki fonksiyonel gruplar, Alkanlar ve Sikloalkanlar,Alkanlar ve Sikloalkanların IUPAC Adlandırılması -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
3) Formal yük, rezonans, asitler ve bazlar -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
4) -Reaktivite ve mekanizma, elektrofiliklik, nükleofillik ve özellikleri -Alkenler -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
5) Alkinler -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
6) Alkanların ve sikloalkanların konformasyonları -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
7) İzomeri: Yapısal izomeri ve stereoizomeri -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
8) Vize Sınavı -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
9) Aromatiklik kavramı ve benzen -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
10) Aromatik bileşiklerin tepkimeleri -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
11) Organik Halojen Bileşikleri -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
12) Organik halojen bileşikleri - Nükleofilik Yer Değiştirme ve Eliminasyon Tepkimeleri -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
13) Alkoller, fenoller ve kükürtlü türevleri -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.
14) Eterler ve kükürtlü türevleri -Öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen ders notları -Ders Kitabı: David J. Hart, Leslie E. Craine, Harold Hart, Christopher M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2011.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Dersi veren öğretim elemanı tarafından Blackboard Sistemine yüklenen İngilizce ders notları

-Lecture notes in English uploaded by the lecturer to the Blackboard System
Diğer Kaynaklar: 1. D. J. Hart, L. E. Craine, H. Hart, C. M. Hadad, Organic Chemistry: A Brief Course, 13th Ed. (International Edition), Cengage Learning, 2012.
2. John McMuryy, Fundamentals of Organic Chemistry, Cornell University, 9th Edition, Cengage Learning, 2016.
3. T.W. Graham Solomons, Craig B. Fryhle, Scott A. Snyder, Organic Chemistry, 12th Edition, John Wiley & Sons, 2016.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Final Pratik 2 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 148