Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş; Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması; Birinci Dereceden Diferansiyel Denklemler; Lineer Denklemler; İntegral Çarpanları Metodu |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
2) |
Ayrılabilir Denklemler; Homojen Denklemler; Tam Diferansiyeller ve İntegral Çarpanı; Varlık ve Teklik Teoremi |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
3) |
İkinci Dereceden Lineer Denklemler; Sabit Katsayılı Homojen Denklemler; Lineer ve Homojen Denklemlerin Çözümleri; Wronskian |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
4) |
Karakteristik Denklemin Kompleks Kökleri, Tekrarlı Kökler; Derece İndirgeme |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
5) |
Homojen olmayan Diferansiyel Denklemler; Belirsiz Katsayılar Yöntemi, Parametrelerin Değişimi |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
6) |
Yüksek Dereceli Lineer Denklemler; n. Dereceden Lineer Denklemlerin Genel Teorisi; Sabit Katsayılı Homojen Denklemler |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
7) |
Belirsiz Katsayılar Yöntemi, Parametrelerin Değişimi Yöntemi |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
8) |
Laplace Dönüşümün Tanımı, Başlangıç Değer Problemlerinin Çözümleri |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
9) |
Birinci Dereceden Lineer Denklem Sistemleri; Matrislerin Tekrarı, Lineer Cebirsel Denklem Sistemleri; Lineer Bağımsızlık, Özdeğerler, Özvektörler |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
10) |
Birinci Dereceden Lineer Denklem Sistemlerin Temel Teorisi; Sabit Katsayılı Homojen Lineer Sistemler; Kompleks Özdeğerler |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
11) |
Temel Matrisler, Tekrarlı Özdeğerler, Homojen Olmayan Lineer Sistemler |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
12) |
İkinci Dereceden Denklemlerin Seri Çözümleri; Bir Sıradan Nokta Yakınında Seri Çözümleri |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
13) |
Euler Denklemleri; Regüler Tekil Noktalar |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
14) |
Regüler Tekil Nokta Yakınında Seri Çözümleri |
W.E. Boyce, R.C. DiPrima, D.B. Meade, Boyce's Elementary Differential Equations and Boundary Value Problems, 11th Edition, John Wiley & Sons, Inc., 2017 |
15) |
Final Sınavı Haftası |
|
16) |
Final Sınavı Haftası |
|
17) |
Final Sınavı Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
1 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1 |
3) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
2 |
4) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
1 |
5) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
2 |
6) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
1 |
7) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. |
2 |
8) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |
9) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
1 |
11) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme |
1 |
12) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
1 |
13) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
1 |