CHE303 Chemical Engineering Thermodynamics IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CHE303
Course Name: Chemical Engineering Thermodynamics I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. RABİA NUR BOZKURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. Onur Ömer Söğüt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Madde, enerji, hal değişimleri, karışımlar ve kimyasal denge konularında temel bilgilerin edinilmesi.
Dersin İçeriği: Gazların özellikleri, termodinamiğin temel yasaları, saf maddelerin fiziksel dönüşümleri, basit karışımlar, hal eğrileri, kimyasal denge.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kimya mühendisliği termodinamiğine ilişkin genel bilgilerin ve ilgili hesaplama yöntemlerinin öğrenilmesi.
2) Öğrenciler termofiziksel özellikleri kullanarak ısıtma ve soğutma çevrimlerinin verimini bulabilecektir
3) Öğrenciler iki bileşenli bir sistemin P-x, P-y eğrilerini oluşturabilecektir
4) Öğrenciler fiziksel ve kimyasal proseslerin ısı ve iş gereksinimlerini hesaplayabilecektir
5) Öğrenciler akışlı proseslerin termodinamiği problemlerini çözebilecektir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Termodinamik ve enerji, temel kavramlar, iç enerji, sistem
2) Hal, denge, hal değişim prosesleri ve bunların temel özellikleri
3) Sıcaklık, sıcaklık ölçekleri, termodinamiğin sıfırıncı yasası
3) Sıcaklık, sıcaklık ölçekleri, termodinamiğin sıfırıncı yasası
4) Enerji; enerjinin biçimleri, transferi, genel enerji analizi
5) Termodinamiğin birinci yasası, enerji dönüşümleri, verim
6) Saf maddelerin özellikleri, fazlar, T-v diyagramı, P-v diyagramı
7) Hallere bağlı özellik tablolarının kullanımı
8) Ara sınav
9) Hallere bağlı özellik tablolarının kullanımı (devam)
10) Hal denklikleri, sıkıştırılabilirlik faktörü, indirgenmiş özellikler
11) Genelleştirilmiş diyagramların kullanımı
12) Enerji analizi: Kapalı sistemler, kontrol hacimleri, akışlı sistemler
13) Enerji analizi (devam)
14)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yunus A. Çengel, Michael A. Boles, Thermodynamics: An Engineering Approach, 8th Ed., McGraw-Hill Education (2014)
Diğer Kaynaklar: Perry's Chemical Engineers' Handbook, 8th ed. McGraw Hill

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 45
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 12 3 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 15 30
Ara Sınavlar 1 35 35
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 136