CHM211 Analitical Chemistry LaboratoryKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CHM211
Course Name: Analitik Kimya Laboratuvarı
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATOŞ AYÇA ÖZDEMİR OLGUN
Dersi Veren(ler): Dr. Fatoş Ayça Özdemir Olgun, Rabianur Bozkurt
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: • Gain practical experience in sample preparation techniques.
• Develop proficiency in using modern analytical instruments.
• Interpret analytical data accurately and effectively.
• Apply quality control and assurance principles in analytical procedures.
• Enhance critical thinking and problem-solving skills in experimental design and data analysis.
Dersin İçeriği: Kimya mühendisliği öğrencilerine kimyasal analizde kullanılan çeşitli analitik tekniklerde uygulamalı deneyim sağlamayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, örnek hazırlama, enstrümantal analiz, veri yorumlama ve kalite güvencesi ile ilgili pratik beceriler öğreneceklerdir. Bu ders, kimya mühendisliği uygulamaları için gerekli laboratuvar tekniklerinde yetkinlik geliştirmeyi hedeflemektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kimya mühendisliği öğrencilerine yönelik Analitik Kimya Laboratuvarı dersi, onlara analitik kimya alanında gerekli olan temel pratik becerileri, teorik bilgileri ve profesyonel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlamaktadır. Başlıca çıktılar arasında laboratuvar tekniklerinde, enstrüman kullanımında, veri yorumlamada ve kalite güvencesinde yetkinlik yer almaktadır. Öğrenciler, güvenlik bilinci, problem çözme yetenekleri ve etkili iletişim becerileri geliştireceklerdir. Ayrıca analitik kimyanın kimya mühendisliğindeki uygulamalarını anlayacak ve gelecekteki akademik ve profesyonel gelişim için sürekli öğrenmeyi benimseyeceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Analitik Kimya Laboratuvarına Giriş, Laboratuvarda Güvenlik Öğrenciler, laboratuvarda kullanmak üzere kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır.
2) Pipet kalibrasyonu, istatistiki veri analizi Öğrenciler kişisel koruma ekipmanı (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır.
3) Sistematik Katyon analizi Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır.
4) Sistematik Anyon Analizi Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır.
5) Gravimetrik Analiz Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır.
6) Volumetrik Analiz I Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır.
7) Volumetrik Analiz II Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır.
8) Arasınav
9) Atomik Absorpsiyon Spektroskopisi Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır.
10) UV-Visible Spectroscopy Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır.
11) Potansiyometri Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır.
12) Yüksek Performans Sıvı Kromatografisi (HPLC) Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır.
13) Gaz Kromatografisi Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Fundamentals of Analytical Chemistry, 9E
Solutions of Fundamentals of Analytical Chemistry, Student Edition
Douglas A. Skoog , Donald M. West, F. James Holler, Stanley R. Crouch

Analytical Chemistry Lab. Manual for Students
Diğer Kaynaklar: Fundamentals of Analytical Chemistry, 9E
Solutions of Fundamentals of Analytical Chemistry, Student Edition
Douglas A. Skoog , Donald M. West, F. James Holler, Stanley R. Crouch

Analitik Kimya Laboratuvarı Öğrenci Föyü

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 1
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 3
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 1
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Laboratuvar
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Gözlem
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Rapor Teslimi 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 12 2 24
Küçük Sınavlar 12 0.5 6
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 12 1 12
Final 1 1.5 1.5
Toplam İş Yükü 72.5