MCH201 Electronic CircuitsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MCH201
Course Name: Elektronik Devreler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi LALE ÖZYILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Lale Özyılmaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, öğrencilerin diyot elemanını, diyotlarla yapılmış uygulama devrelerini ve diyotlu lojik devreleri (DTL) tanımalarını, BJT ve MOSFET elemanlarının kısaca çalışma prensiplerini öğrenerek DC analizlerini yapabilme ve transistörlü lojik devreleri (TTL) inceleme kabiliyetlerini geliştirmesi ve bu konularda deneysel beceri kazanmaları amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği: Diyotlar, diyot uygulamaları, diyotlu lojik devreler (DTL), transistör ve MOSFET’ler, transistör ve MOSFET’lerin DC analizi ile transistör – transistör lojik devre analizi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Diyotların çalışmasının incelenmesi
2) Diyotlu uygulama ve diyotlu lojik devrelerinin analizi
3) BJT ve MOSFET'lerin çalışmasının öğrenilmesi
4) BJT ve MOSFET'lerin DC Analizi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı ve diyot elemanının çalışma prensibi Ders notları ve kaynaklar
2) Diyot uygulamaları (doğrultucular ve kırpma devreleri) Ders notları ve kaynaklar
3) Diyotlu lojik devreler (DL) ve diyotlarla yapılan lojik kapılar (DTL) Ders notları ve kaynaklar
4) Transistörün tanıtımı, tipleri ve çalışma prensibi Ders notları ve kaynaklar
5) Transistörün DC analizi Ders notları ve kaynaklar
6) Transistörün DC analizi Ders notları ve kaynaklar
7) Örnek sorular ve çözümleri
8) Ara Sınav Ders notları ve kaynaklar
9) MOSFET’in tanıtımı, tipleri ve çalışma prensibi Ders notları ve kaynaklar
10) MOSFET’in DC analizi Ders notları ve kaynaklar
11) MOSFET’in DC analizi Ders notları ve kaynaklar
12) Transistörlü lojik devreler ve transistörlerle yapılan lojik kapılar (TTL) Ders notları ve kaynaklar
13) MOSFET'li lojik devreler ve MOSFET ile yapılan lojik kapılar (MOS Lojik) Ders notları ve kaynaklar
14) Ara sınav sonrası konuları kapsayan örnek sorular ve çözümleri
15) Dönem boyunca konuları kapsayan sorular ve çözümleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok - None
Diğer Kaynaklar: 1- Donald A. Neamen, 2010, Microelectronics: Circuit Analysis And Design, Fourth Edition, The McGraw-Hill Companies, Inc., ISBN: 978–0–07–338064–3.
2- Adel S. Sedra, Kenneth C. Smith, 2004, Microelectronics Circuit, Fifth Edition, Oxford University Press, Inc., ISBN: 0-19-514252-7.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi 3
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 1
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 1
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 5 2 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 154