Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MEC101 | ||||
Course Name: | Introduction to Mechanical Engineering | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AHMET GÜLTEKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üye. Ahmet Gültekin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı, öğrencileri erken bir aşamada makine mühendisliği mesleğine hazırlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Makine mühendisliğinin temel alanlarına ilişkin genel bir anlayış. Mühendislik derslerinin içeriğine giriş (termodinamik, ısı transferi, akışkanlar mekaniği, imalat teknolojisi). Bir takım ortamında mühendislik tasarımının ön adımlarına giriş. Profesyonel mühendislik organizasyonları hakkında bilgi. Sektörden deneyimli mühendisler toplamda 7 seminer verecektir (iki kurstan birinde). |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler yaratıcı girişimcilik ve sorgulama becerisi kazanacaktır 2) Öğrenciler takım çalışmasına yatkın bireyler olmayı öğreneceklerdir 3) Makine mühendisliğinin ana alanlarının genel olarak anlaşılması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Makine Mühendisliği Mesleğine Giriş | |
2) | Birim Sistemleri ve Temel Kavramlar | |
3) | Sektörden konuşmacı | |
3) | Sektörden konuşmacı | |
4) | Termodinamiğe Giriş | |
5) | Sektörden konuşmacı | |
6) | Akışkanlar Mekaniğine Giriş | |
7) | Sektörden konuşmacı | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Sektörden konuşmacı | |
9) | Sektörden konuşmacı | |
10) | İmalat Süreçleri | |
10) | İmalat Süreçleri | |
11) | Sektörden konuşmacı | |
12) | Makine Elemanları | |
13) | Sektörden konuşmacı | |
14) | Öğrenci Sunumları | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Karl-Heinrich Grote, Hamid Hefazi “Handbook of Mechanical Engineering” 2. Frank Kreith “Mechanical Engineering Handbook”. 3. Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | 1. Karl-Heinrich Grote, Hamid Hefazi “Handbook of Mechanical Engineering” 2. Frank Kreith “Mechanical Engineering Handbook”. 3. Lecture Notes |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 1 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 1 |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
11) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
12) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | |
13) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |
14) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
15) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
16) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
Ders | |
Ödev | |
Seminer |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | 13 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 10 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 79 |