MEC101 Introduction to Mechanical EngineeringKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEC101
Course Name: Introduction to Mechanical Engineering
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET GÜLTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üye. Ahmet Gültekin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı, öğrencileri erken bir aşamada makine mühendisliği mesleğine hazırlamaktır.
Dersin İçeriği: Makine mühendisliğinin temel alanlarına ilişkin genel bir anlayış.
Mühendislik derslerinin içeriğine giriş (termodinamik, ısı transferi, akışkanlar mekaniği, imalat teknolojisi).
Bir takım ortamında mühendislik tasarımının ön adımlarına giriş.
Profesyonel mühendislik organizasyonları hakkında bilgi.
Sektörden deneyimli mühendisler toplamda 7 seminer verecektir (iki kurstan birinde).

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler yaratıcı girişimcilik ve sorgulama becerisi kazanacaktır
2) Öğrenciler takım çalışmasına yatkın bireyler olmayı öğreneceklerdir
3) Makine mühendisliğinin ana alanlarının genel olarak anlaşılması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Makine Mühendisliği Mesleğine Giriş
2) Birim Sistemleri ve Temel Kavramlar
3) Sektörden konuşmacı
3) Sektörden konuşmacı
4) Termodinamiğe Giriş
5) Sektörden konuşmacı
6) Akışkanlar Mekaniğine Giriş
7) Sektörden konuşmacı
8) Ara Sınav
9) Sektörden konuşmacı
9) Sektörden konuşmacı
10) İmalat Süreçleri
10) İmalat Süreçleri
11) Sektörden konuşmacı
12) Makine Elemanları
13) Sektörden konuşmacı
14) Öğrenci Sunumları
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Karl-Heinrich Grote, Hamid Hefazi “Handbook of Mechanical Engineering”
2. Frank Kreith “Mechanical Engineering Handbook”.
3. Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: 1. Karl-Heinrich Grote, Hamid Hefazi “Handbook of Mechanical Engineering”
2. Frank Kreith “Mechanical Engineering Handbook”.
3. Lecture Notes

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 1
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 1
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
12) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
13) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 1 13
Sunum / Seminer 1 20 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 79