Makine Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MEC103 | ||||
Course Name: | Bilgisayar Destekli Teknik Resim I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ERDAL TUNÇER | ||||
Dersi Veren(ler): | DR.ERDAL TUNÇER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders dönemi sonunda öğrencinin, • Tasarım nedir? Tasarıma nasıl başlanır? Tasarım yaparken nelere dikkat edilir? Tasarımdan üretime geçilirken nasıl bir yol izlenir? gibi konularda fikir sahibi olması, • Tasarımda dosyalama ve isimlendirme kavramlarının öğrenilmesi, • Tasarımsal düşünme ve tasarımsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olması, • Tasarımlarda kullanılan standart parçaların nasıl temin edilmesi gerektiği, nasıl saklanması ve nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olunması, • Katı modelleme programında part dizayn, assembly dizayn ve drawing konularında bilgi sahibi olunması, • Temel ve orta seviye parçaların tasarlanması, • Temel ve orta seviye montaj tasarımlarının yapılması, • Temel ve orta seviye teknik resimlerin oluşturulması, • Yapılan tasarım ve teknik resim dosyalarının farklı formatlara çevrilmesi, • Tasarımların tedarikçilere veya üreticilere gönderilirken dikkat edilmesi gereken noktaların bilinmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Tasarım nedir? Tasarıma nasıl başlanır? Tasarım yaparken nelere dikkat edilir? Tasarımdan üretime geçilirken nasıl bir yol izlenir? Konularının detaylı olarak anlatılıp tanımlanması, • Tasarımda dosyalama ve isimlendirme kavramlarının tanımlanması, • Tasarımsal düşünme ve tasarımsal yaklaşımların tanımlanması • Tasarımlarda kullanılan standart parçaların nasıl temin edilmesi gerektiği, nasıl saklanması ve nasıl kullanılacağı hakkında bilgi verilmesi ve örneklerle anlatılması • Katı modelleme programında part dizayn, assembly dizayn ve drawing konularında uygulamalar ile çalışma yapılması • Temel ve orta seviye parçaların örneklerle tasarlanması, • Temel ve orta seviye montaj tasarımlarının örneklerle yapılması, • Temel ve orta seviye teknik resimlerin örneklerle oluşturulması, • Yapılan tasarım ve teknik resim dosyalarının örneklerle farklı formatlara çevrilmesi, • Tasarımların tedarikçilere veya üreticilere gönderilirken dikkat edilmesi gereken noktaların irdelenmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Tasarım nedir? Tasarıma nasıl başlanır? Tasarım yaparken nelere dikkat edilir? Tasarımdan üretime geçilirken nasıl bir yol izlenir? gibi konularda fikir sahibi olması, • Tasarımda dosyalama ve isimlendirme kavramlarının öğrenilmesi, • Tasarımsal düşünme ve tasarımsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olması, • Tasarımlarda kullanılan standart parçaların nasıl temin edilmesi gerektiği, nasıl saklanması ve nasıl kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olunması, • Katı modelleme programında part dizayn, assembly dizayn ve drawing konularında bilgi sahibi olunması, • Temel ve orta seviye parçaların tasarlanması, • Temel ve orta seviye montaj tasarımlarının yapılması, • Temel ve orta seviye teknik resimlerin oluşturulması, • Yapılan tasarım ve teknik resim dosyalarının farklı formatlara çevrilmesi, • Tasarımların tedarikçilere veya üreticilere gönderilirken dikkat edilmesi gereken noktaların bilinmesi hedeflenmektedir. 2) Resmi mail atma yetkinliğinin kazandırılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarım konuları hakkında bilgilendirmeler, Katı model programları hakkında bilgilendirmeler, Standart parçaların temini ve kullanılması, dosyalama sisteminin kullanılması, Format dönüşüm işlemlerinin yapılması Sanayiye dönük tasarım uygulamalarının sıfır noktasından imalat noktasına kadar yapılması Teknik resim, ölçüsel ve geometrik toleransların uygulamalarla Öğrenilmesi Sanayiye dönük tasarım uygulamalarının sıfır noktasından imalat noktasına kadar yapılması, teknik resimlerin oluşturulması, toleranslandırma ve kontrolünün öğrenilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin zorunlu ders kitabı bulunmamaktadır./• There is no compulsory textbook for the course. |
Diğer Kaynaklar: | Metal ve Makine Tabloları El Kitabı(Bolokur yayıncılık) Youtube katı modelleme programı kullanma videoları Metal and Machinery Tables Handbook Youtube solid modeling program usage videos |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
6) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 2 |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 1 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
11) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 1 |
12) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 1 |
13) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 2 |
14) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
15) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
16) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 10 | 40 | ||||
Ödevler | 4 | 12 | 48 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 148 |