MEC206 Manufacturing MethodsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEC206
Course Name: İmal Usulleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İSMAİL SAĞDIÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Mehmet Ayaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Döküm, kaynak, plastik şekil verme, talaşlı imalat ve toz metalurjisi imal usulleri hakkında bilgi vermek; bu usullerin prensiplerini, kullanılan makine ve donanımlar hakkında bilgi vermek ve uygulama alanlarını tanıtmak; temel imalat usulleri ile ilgili hesaplama becerileri kazandırmak
Dersin İçeriği: Demir ve çelik üretimi. Çeliğin katılaşması. Kokil kalıplara döküm. Sürekli döküm. Metal döküm yöntemleri. Kum kalıba döküm. Savurma döküm. Kalıcı kalıplara döküm. hassas döküm. Toz metalürjisi,; toz üretimi tozların karıştırılması, sıkıştırma ve sinterleme. Metal şekillendirme işlemlerinin temel prensipleri. Sıcak ve soğuk şekil verme prosesleri; Haddeleme, dövme, tel çekme ve bükme. Metal şekillendirme işlemlerinde kuvvet ve güç hesaplamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Demir ve çelik üretiminin esas ve ilkelerini yorumlayabilir
2) Yaygın olarak kullanılan döküm yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur
3) Model, besleyici, maça tasarımı yapabilir
4) İstenilen ürün özelliklerine göre uygun imalat yöntemini seçebilir
5) Döküm hatalarını tanımlayabilir ve önlenmesi konusunda alınması gereken önlemleri bilir
6) Dövme, haddeleme, ekstrüzyon, tel çekme, çubuk çekme ve bükme işlemlerinin nasıl yapıldığını bilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Demir ve Çelik Üretimi Ders Notları
2) Çelik Üretim yöntemleri, Çeliğin katılaşması; kokil kalıba döküm, sürekli döküm Ders Notları
3) Döküm teknolojisinin temel prensipleri-1 Ders Notları
4) Döküm teknolojisinin temel prensipleri-2 Ders Notları
5) Kum Kalıba döküm, seramik kalıba döküm, savurma döküm Ders Notları
6) Metal kalıba döküm, basınçlı döküm, dökümde tasarım kriterleri, döküm hataları Ders Notları
7) Toz metalurjisi üretim yöntemleri Ders Notları
8) Ara Sınav
9) Plastik şekil verme yöntemlerinin temel ilkeleri, sınıflandırılması Ders Notları
10) Haddeleme Ders Notları
11) Dövme ve dövme yöntemleri Ders Notları
12) Haddeleme işlemlerinde kuvvet ve güç hesaplamaları Ders Notları
13) Dövme işlemlerinde kuvvet ve güç hesaplamaları Ders Notları
14) Metal sacların şekillendirilmesi: Bükme Ders Notları
15) Bükme ile ilgili hesaplamalar Ders Notları
16) Yarıyıl Sonu Sınavları
17) Yarıyıl Sonu Sınavları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Materials and Processes in Manufacturing by E. Paul Degarmo, J. Temple Black and Ronald A. Kohser. Introduction to Manufacturing Processes by John A. Schey Manufacturing Processes for Engineering Materials by S. Kalpakjian and S.R. Shimid

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
12) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme
13) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Ödevler 1 25 25
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 169