MEC453 Hydraulics and PneumaticsKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MEC453
Course Name: Hydraulics and Pneumatics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Günümüzde kullanılan hava temelli pnömatik sistemler ve yağ temelli hidrolik sistemlere genel bakış kazandırma, pnömatik ve hidrolik sistem şemalarında kullanılan şematik gösterim elemanlarını tanıma ve hidrolik/pnömatik proje çizebilme yetilerinin öğrenciye kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Pnömatik Sistemlere Genel Bakış, Uygulama Alanları
Basınçlı Hava Üretilmesi ve Temizlenmesi
Pnömatik Elemanlar
Pnömatik Semboller ve Sistem Şemasının Okunması
Pnömatik Devrelerde Vakum
Pnömatik Kontrol Devreleri
Hidrolik Sistemlere Genel Bakış
Hidrolik Pompalar
Hidrolik Sistem Elemanları
Hidrolik İşlem Sıralama Diyagramları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pnömatik ve Hidrolik Elemanları ile Sembollerini Tanıma
2) Temel Pnömatik ve Hidrolik Mekanizmaların Projelerini Çizebilme
3) İhtiyaca Göre Hidrolik ve Pnömatik Eleman Seçimi ve Mekanizma Tasarımı

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Pnömatik Sistemlere Genel Bakış, Uygulama Alanları Basınçlı Hava Üretilmesi ve Temizlenmesi Pnömatik Elemanlar Pnömatik Semboller ve Sistem Şemasının Okunması Pnömatik Devrelerde Vakum Pnömatik Kontrol Devreleri Hidrolik Sistemlere Genel Bakış Hidrolik Pompalar Hidrolik Sistem Elemanları Hidrolik İşlem Sıralama Diyagramları Pnömatik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri, TMMOB Yayın No: 293/3 AKDER Hidrolik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri, TMMOB Yayın No: 292/3 AKDER Tüm Hidrolik ve Pnömatik Kitapları TS ISO 1219-1 Standardı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Pnömatik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri, TMMOB Yayın No: 293/3 AKDER
Hidrolik Devre Elemanları ve Uygulama Teknikleri, TMMOB Yayın No: 292/3 AKDER
Diğer Kaynaklar: Tüm Hidrolik ve Pnömatik Kitapları
TS ISO 1219-1 Standardı

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 2
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 1
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1
11) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 1
12) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 1
13) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 2
14) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
15) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
16) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 10 % 10
Ödev 5 % 10
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Proje 1 30 30
Ödevler 5 6 30
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 180