Mekatronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MEC462 | ||||
Course Name: | Vehicle Technology | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İSMAİL SAĞDIÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Taşıtların temel elemanları olan aktarma organları, direksiyon sistemi, süspansiyon sistemi, fren sistemi, tekerler, klima v.b. gibi sistemlerin öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Manşonlar, manuel şanzıman, tork dönüştürücüler, yarı-otomatik ve otomatik şanzıman, Pervane milleri, son sürücüler ve arka akslar. Dört çekişli sistemler. Lastikler, jantlar ve tekerlek göbeği. Süspansiyon sistemleri. Direksiyon sistemi. Hidrolik fren sistemleri. Hava ve dayanıklılık fren sistemleri. Anti-lock fren ve çekiş kontrol. Araç yapısı ve aerodinamik. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Taşıtların temel elemanları olan aktarma organlarını öğrenir. 2) Direksiyon sistemini öğrenir. 3) Süspansiyon sistemini kavrar. 4) Fren sistemi ve lastikleri öğrenir 5) Taşıt iklimlendirme sistemini öğrenir. 6) Taşıt güvenlik sistemlerini kavrar. 7) Taşıt elektrik sistemini öğrenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Taşıt sistematikleri ve araç gövdesi | Ders Notları |
2) | Araç gövdesi | Ders Notları |
3) | Aktarma Organlarına giriş | Ders Notları |
4) | Aktarma Organları türleri | Ders Notları |
5) | Direksiyon sistemleri | Ders Notları |
6) | Süspansiyon sistemleri | Ders Notları |
7) | Fren sistemleri | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Fren sistem uygulamaları | Ders Notları |
10) | Tekerlekler ve Lastikler | Ders Notları |
11) | Elektronik Stabilite Programı | Ders Notları |
12) | Güvenlik sistemleri | Ders Notları |
13) | Klima sistemleri, Canbus ve taşıt bilgilendirme sistemleri | Ders Notları |
14) | Ödevlerin tartışılması 1 | Ders Notları |
15) | Ödevlerin tartışılması 2 | Ders Notları |
16) | Yarıyıl Sonu Sınavları | |
17) | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Gelişmiş Araç Teknolojisi- Heinz Heisler |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi | 3 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 3 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 3 |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | 3 |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 3 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 | ||||
Ödevler | 1 | 25 | 25 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 169 |