Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Analitik Kimya Laboratuvarına Giriş, Laboratuvarda Güvenlik |
Öğrenciler, laboratuvarda kullanmak üzere kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır. |
2) |
Pipet kalibrasyonu, istatistiki veri analizi |
Öğrenciler kişisel koruma ekipmanı (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır. |
3) |
Sistematik Katyon analizi |
Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır. |
4) |
Sistematik Anyon Analizi |
Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır. |
5) |
Gravimetrik Analiz |
Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır. |
6) |
Volumetrik Analiz I |
Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır. |
7) |
Volumetrik Analiz II |
Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır. |
8) |
Arasınav |
|
9) |
Atomik Absorpsiyon Spektroskopisi |
Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır. |
10) |
UV-Visible Spectroscopy |
Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır. |
11) |
Potansiyometri |
Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır. |
12) |
Yüksek Performans Sıvı Kromatografisi (HPLC) |
Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır. |
13) |
Gaz Kromatografisi |
Öğrenciler kendi kullanımları için kişisel koruma ekipmanlarını (önlük ve gözlük) bulundurmalıdır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. |
|
2) |
Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. |
|
3) |
Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır |
|
4) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. |
|
5) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. |
|
6) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. |
|
7) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
|
8) |
Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. |
|
10) |
Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. |
|
11) |
Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. |
|
12) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. |
|
13) |
Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. |
|
14) |
Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|