Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI113 | ||||
Course Name: | Psikolojide Akademik Okuma ve Yazım Becerileri | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. GİZEM BAKİ KAŞIKÇI | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ZEYNEP PINAR COHEN Öğr.Gör. GİZEM BAKİ KAŞIKÇI |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, psikolojide kullanılan akademik becerilerin aktarılmasını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Alanyazını tarama ve eleştirel gözle okuma, psikolojide akademik yazım ve raporlandırma teknikleri ve kuralları, etik ilkeler ve intihalin önlenmesi, argüman geliştirme ve tartışma becerileri, bilimsel bilginin iletilmesi ve sunum yapma becerileri bu dersin kapsamını oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B., & Zechmeister, J. S. (2012). Psikolojide Araştırma Yöntemleri (Çev. Ed. İlyas Göz). Ankara: Nobel Yayıncılık. American Psychological Association (APA) (2020). Publication Manual of the American Psychological Assosication (7. Baskı). |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | 2 |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | 2 |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | 2 |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | 2 |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | 2 |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | 2 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | 2 |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | 2 |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | 2 |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | 2 |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | 2 |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |