Eczacılık | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ECZ111 | ||||
Course Name: | Eczacılığa Giriş ve Terminoloji | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. CEM ÖNAL | ||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ALİ DEMİR SEZER Doç. Dr. CEM ÖNAL |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı eczacılık mesleğinde kullanılan terimleri öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | 1-Eczacılık Terminolojisine Giriş 2-Ön Ekler ve Son Ekler 3-Kodeks ve Farmakopeler 4-Kodeks ve Farmakopeler 5-Eczacılıkta Kullanlıan Ham Maddelerin Eşdeğer İsimleri 6-İlaç Üretimi ve Uygulamasında Kullanılan Fransızca Terimler ve Anlamları 7-İlaç Üretimi ve Uygulamasında Kullanılan Latince Terimler ve Anlamları 8-Ara Sınav 9-İlaç Üretimi ve Uygulamasında Kullanılan Latince Terimler ve Anlamları 10-Eczacılıkta kullanılan Tıp Terimleri 11-Reçete ve Terimleri 12-Reçete ve Terimleri 13-Ders Çalışma Haftası 14-Yılsonu sınavı Eczacılıkta Kullanılan Ölçü Birimleri Eczacılıkta Kullanılan Ölçü Birimleri Reçete ve Terimleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi alan öğrenciler eczacılıkta kullanılan Fransızca ve Latince terimleri öğrenir. 2) Bu dersi alan öğrenciler farmasötik şekillere ait çok kısa bilgi sahibi olur 3) Bu dersi alan öğrenciler kodeks, farmakope ve eczacılık kuralları hakkında bilgi sahibi olur. 4) Bu dersi alan öğrenciler eczacılıkta kullanılan ölçü birimlerini öğrenir.Bu dersi alan öğrenciler farmakope ve kodex kullanır. 5) Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilmeli, değerlendirebilmeli ve uygulayabilmeli. 6) İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarabilmeli 7) İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri ve stabilitesi konularında ileri düzeyde bilgi sahibi olabilmeli 8) İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanıyabilmeli, kontrolü ve standardizasyonunu yapabilmeli 9) İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanımlarını kullanabilmeli, akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayabilmeli 10) Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olabilmeli 11) Biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin geliştirilmesi ve üretiminde görev alabilmeli 12) Halk sağlığı ,çevre koruma ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olabilmeli 13) Hastanede eczacılık hizmetlerinde, her aşamada görev alabilmeli, hastanın ilaç güvenliğini sağlayabilmeli 14) Hastanede eczacılık hizmetlerinde, her aşamada görev alabilmeli, hastanın ilaç güvenliğini sağlayabilmeli |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
1) | Eczacılık Terminolojisine Giriş | |
2) | Ön Ekler ve Son Ekler | |
3) | Kodeks ve Farmakopeler | |
4) | Kodeks ve Farmakopeler | |
5) | Eczacılıkta Kullanılan Ham Maddelerin Eşdeğer İsimleri | |
6) | İlaç Üretimi ve Uygulamasında Kullanılan Fransızca Terimler ve Anlamları | |
7) | İlaç Üretimi ve Uygulamasında Kullanılan Latince Terimler ve Anlamları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İlaç Üretimi ve Uygulamasında Kullanılan Latince Terimler ve Anlamları | |
10) | Eczacılıkta kullanılan Tıp Terimleri | |
11) | Eczacılıkta Kullanılan Ölçü Birimleri | |
12) | Units of Measurement Used in Pharmaceuticals | |
13) | Reçete ve Terimleri | |
14) | Reçete ve Terimleri | |
15) | Ders çalışma haftası | |
16) | yılsonu sınavları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eczacılık alanındaki güncel bilimsel bilgiye ulaşabilir, değerlendirir ve uygular. | 3 |
2) | İlaç ile ilgili her konuda hasta, sağlık personeli ve topluma bilgi aktarır. | 3 |
3) | İlaç etkin maddelerinin terapötik etkileri ilaç şekilleri, farmakokinetik özellikleri, stabilitesi geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. | 3 |
4) | İlaçla ilgili tüm ürünlerin kalite güvencesi konularını ve süreçlerini tanır, kontrolü ve standardizasyonunu yapar. | 3 |
5) | İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanıma sahiptir, akılcı ve güvenli ilaç kullanımı konusunda, danışmanlık yapar, farmakovijilans uygulamalarını destekler. | 3 |
6) | Doğal ve sentetik ilaç hammaddelerinin üretimi, üretim teknolojileri konusunda bilgi sahibidir. | 3 |
7) | İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisi ile ilgili kavramlar hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
8) | Farmasötik ve kozmetik ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgiye ve uygulama becerilerine sahiptir. | 3 |
9) | Hastanede eczacılık hizmetleri kapsamında yer alan tüm konuları planlar ve uygular. | 2 |
10) | İlaçta ruhsatlandırma koşulları, veri koruma, patent ve farmakoekonomi konuları hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
11) | Eczacılık mesleğinin yasa ile sorumluluk verdiği her alanda idari ve teknik olarak donanımlıdır, sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | 3 |
12) | Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanır. | 3 |
13) | Farmasötik, biyoteknolojik ve radyofarmasötik ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
14) | Eczacılık alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | 3 |
15) | İletişimsel, yönetsel ve sosyal beceriler açısından meslektaşları ve diğer sağlık profesyonelleri ile birlikte çalışacak gerekli yeterliliklere sahiptir. | 3 |
16) | Tıbbi bitkiler, bitkisel destek ürünleri ve gıda takviyeleri hakkında danışmanlık yapar. | 2 |
17) | Farmasötik bakım uygulamalarını bilir, ilaç etkileşimlerini anlayıp değerlendirir. | 3 |
18) | İlaçlar ve diğer kimyasal maddelerin kullanımı ve laboratuvar uygulamasıyla ilgili riskleri bilir. | 2 |
Ders | |
Okuma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 28 | % 0 |
Ödev | 4 | % 0 |
Ara Sınavlar | 15 | % 40 |
Final | 15 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 28 | 392 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 | 392 | ||||
Ödevler | 10 | 40 | 400 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 15 | 15 | ||||
Toplam İş Yükü | 1214 |