Eczacılık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PHA113 | ||||
Course Name: | Tıbbi Biyoloji ve Genetik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÜLDEN BUDAK | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Gulden BUDAK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Canlıların kökeni, çeşitliliği ve sınıflandırma kriterlerini bilmeli 2) Hücre biyolojisinin temellerini, yapısını ve işleyişini öğrenebilmeli 3) Hücre zarı ve iskelet bileşenlerini tanıyabilmeli 4) Hücre organellerinin işlevlerini ve birbirleriyle olan etkileşimlerini tanıyabilmeli 5) Endoplazmik retikulum ve Golgi organelleri ile endoplazmik retikulum ve çekirdek arasındaki ilişkiyi ve protein trafiğini ana hatları ile öğrenebilmeli 6) Hücreler arası iletişimi sağlayan önemli yapılar ile eczacı bakış açısıyla hücreler arası iletişimin önemini bilmeli 7) Hücre döngüsünü, hücre bölünmelerini ayrıntılı olarak bilmeli ve genetik çeşitliliğin önemini anlayabilmeli 8) Hücre yaşlanmasının faktörlerini ve hücre ölümü tiplerini bilmeli 9) Çeşitli hücre tipleri arasındaki hücre enerji metabolizması reaksiyonlarını anlayabilmeli 10) Hücre sinyal mekanizmalarının nasıl işlediğini ve farklı doku ve hücre tipleri arasında hücreler arası sinyal iletiminin nasıl gerçekleştiğini anlayabilmeli 11) Spesifik hormonların etki mekanizmalarını, hücre içi reseptörler ile hücre yüzeyi reseptörleri arasındaki farkları ve bu mekanizmaların farmasötik çalışmalar açısından önemini anlayabilmeli 12) DNA replikasyonunu, enzimleri ile basamaklarını ve önemini anlayabilmeli. DNA hasarına neden olan faktörleri ve belirli onarım mekanizmalarının işleyişini anlayabilmeli 13) Bilginin DNA'dan proteine nasıl aktığını, gen ifadesinin adımlarını ve post translasyonel modifikasyon süreçlerini tam olarak kavrayabilmeli 14) Mendel genetiğini ve baskınlık kuralının genotip ve fenotip karakterler üzerindeki etkilerini heterozigot ve homozigot alel kavramları ile birlikte kavrayabilmeli 15) Çeşitli mutasyon biçimlerinin nasıl oluştuğunu anlayabilmeli ve belirli kromozomal anormallik türlerini, fenotip olarak ifade edilen sendromları ve bu anormalliklerin nedenlerini anlayabilmeli 16) Epigenetik mekanizmaları ve bunların genotip-fenotip ilişkilerini doğum öncesi ve sonrası süreçlerdeki önemi ile birlikte kavrayabilmeli ve kanser biyolojisinin temel mekanizmalarını bilmeli 17) Farmakogenetik çalışmalarla ilgili güncel projeleri anlayabilmeli, hücre biyolojisi ve genetiği ile ilgili tüm derslerde anlatılan bilgileri kavrayabilmeli |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) | ||
15) |
Ders Notları / Kitaplar: | Presentations prepared from current text books and e-publications. |
Diğer Kaynaklar: | The Cell: A Molecular Approach 8th Edition, Geoffrey Cooper, Oxford Publication, Concepts of Genetics, 12th edition, William S Klug, Michael Cummings, Michael A Palladino ,Darrell Killian, Pearson publication |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 6 | 6 | 36 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 122 |