Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Oryantasyon, dersin tanıtımı-içeriği, biçimi ve işleyişi, değerlendirme usulleri |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
2) |
Sanat, tasarım, zanaat, mühendislik, iletişim |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
3) |
Antropoloji ilgisinde tasarım / ihtiyaç, problem, çözüm, fonksiyon |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
4) |
Tasarım orjinleri |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
5) |
Evrenin yaratılışı, ilk insanlar ve nesneler |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
5) |
Evrenin yaratılışı, ilk insanlar ve nesneler |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
6) |
Endüstri tarihi, makineleşme, Henry Ford, seri üretim mantığı |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
7) |
Mühendislik temelleri, komponent ve bileşkeler |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Ergonomi, malzeme-üretim ilişkileri |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
10) |
Bilinçaltı, form, biçim, şekil, geometri ve yüzey örüntüleri |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
11) |
Tasarım Odaklı Düşünme |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
12) |
Tasarımda teknik, iletişim ve tasarımcı hassasiyeti |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
13) |
Tasarıma sosyal ve kültürel yaklaşımlar |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
14) |
Tasarıma ekonomik ve politik yaklaşımlar |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
15) |
Tasarıma çevresel yaklaşımlar |
Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
|
16) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. |
1 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
2 |
4) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
1 |
6) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
1 |
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
1 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
2 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
1 |
11) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
2 |
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
1 |
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
15) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
1 |
16) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |