ETM185 Endüstriyel Tasarım Mühendisliğine GirişKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM185
Course Name: Endüstriyel Tasarım Mühendisliğine Giriş
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. CANSU KARDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör.Cansu Kardaş
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstriyel tasarım mühendisliğini meslek tanımının ve uygulama alanlarını anlaması, temel mesleki terimleri kavraması ve bağlamı kurabilmesi, tasarım sürecini öğrenmesi, temel mühendislik teknikleri ve uygulamalarını bilmesi
Dersin İçeriği: Sanat, mühendislik, tasarım ve sosyal bilimlerin iç içe geçtiği bir kavramsal sürecin deneyimlenmesi, proje dersleri içeriğince gerekli olan kuramsal altyapının oluşturulması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu ders sonunda öğrenci çok yönlü düşünebilme kabiliyeti, bağlam kurma, ilişki örüntüsü kurabilme yeteneğini kazanabilir.
2) Tasarımsal, sanatsal ve mühendislik ile ilgili altyapıya hâkim olma pozisyonuna gelebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, dersin tanıtımı-içeriği, biçimi ve işleyişi, değerlendirme usulleri Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
2) Sanat, tasarım, zanaat, mühendislik, iletişim Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
3) Antropoloji ilgisinde tasarım / ihtiyaç, problem, çözüm, fonksiyon Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
4) Tasarım orjinleri Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
5) Evrenin yaratılışı, ilk insanlar ve nesneler Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
5) Evrenin yaratılışı, ilk insanlar ve nesneler Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
6) Endüstri tarihi, makineleşme, Henry Ford, seri üretim mantığı Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
7) Mühendislik temelleri, komponent ve bileşkeler Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
8) Ara Sınav
9) Ergonomi, malzeme-üretim ilişkileri Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
10) Bilinçaltı, form, biçim, şekil, geometri ve yüzey örüntüleri Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
11) Tasarım Odaklı Düşünme Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
12) Tasarımda teknik, iletişim ve tasarımcı hassasiyeti Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
13) Tasarıma sosyal ve kültürel yaklaşımlar Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
14) Tasarıma ekonomik ve politik yaklaşımlar Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
15) Tasarıma çevresel yaklaşımlar Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı Görme biçimleri, John Berger Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: Tasarım Felsefesi, İsmail Tunalı
Görme biçimleri, John Berger
Tasarım Mühendisliği, Abdülkadir Erden

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 1
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 1
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 1
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 1
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 1
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 1
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 1 28 28
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58