MAK305 Makine Laboratuvarı IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Makine MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Makine Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MAK305
Course Name: Makine Laboratuvarı II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi FURKAN DÜNDAR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders dönemi kapsamında öğrencilere makine atölyelerinde kullanılan orta seviyede bilgi gerektiren alet edevatın kullanımının öğrenilmesi, makinaların çalışmasını sağlayan elektrik aksamın çalışmasının öğrenilmesi, modelleme ile bilgisayar ortamında yapılabilecek mekanik çalışmaların tanıtılması, akışkanlar mekaniği ve ısı geçişi uygulamalarının gösterilmesi
Dersin İçeriği: ANSYS Modelleme Yazılımı ile Statik ve Mukavemet Uygulamaları
CNC Torna Kullanımı
CNC Freze Kullanımı
3D Yazıcı Kullanımı
Teknik Gezi (CNC Torna, CNC Freze)
Saç ve Boru Büküm Uygulaması
PPRC Boru Bağlantı Uygulaması
Elektrikli Motor Türleri ve Sürücü Bağlantıları
Makinalarda Kullanılan Sensörler
Akışkanlarda Bernoulli Uygulaması
Hidrolik Pompa Kullanımı
Pnömatik Bağlantı Elemanlarının Tanıtımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Teorik makine mühendisliği derslerinin pratik uygulamalarını görme
2) Mühendislik Simülasyon Yazılımları İle Bilgisayar Destekli Uygulamalar Yapma

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ANSYS Modelleme Yazılımı ile Statik ve Mukavemet Uygulamaları CNC Torna Kullanımı CNC Freze Kullanımı 3D Yazıcı Kullanımı Teknik Gezi (CNC Torna, CNC Freze) Saç ve Boru Büküm Uygulaması PPRC Boru Bağlantı Uygulaması Elektrikli Motor Türleri ve Sürücü Bağlantıları Makinalarda Kullanılan Sensörler Akışkanlarda Bernoulli Uygulaması Hidrolik Pompa Kullanımı Pnömatik Bağlantı Elemanlarının Tanıtımı Deney Föyleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Deney Föyleri
Diğer Kaynaklar: Deney Föyleri

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 1
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 1
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2
8) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 1
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2
11) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 1
13) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
14) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
15) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
16) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Proje Hazırlama
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 20
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 8 80
Proje 1 42 42
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150