ETM325 Tasarım DeneyimiKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM325
Course Name: Tasarım Deneyimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. CANSU KARDAŞ
Dersi Veren(ler): Aslıhan Yılmaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere endüstriyel tasarımın temel yönlerini, stratejilerini ve pratiklerini öğretmeyi amaçlar. Aynı zamanda öğrencilerin yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmeleri için farklı sektördeki deneyimli tasarımcılar ile biraya getirir.
Dersin İçeriği: Tasarımın tarihi ve teorik temelleri hakkında bilgi verilirken, sanatsal unsurların ve estetik yaklaşımların tasarıma nasıl entegre edilebileceği de vurgulanır. Ders farklı tasarımcıların katılımı ile öğrencilere sürdürülebilirlik, kullanıcı deneyimi, marka kimliği tasarımı ve gelecekteki tasarım trendleri gibi güncel konuları ele alarak onları endüstriyel tasarım dünyasına hazırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilere endüstriyel tasarım ve mühendisliği alanında bilgi ve beceriler kazandırılması
2) Profesyonel tasarımcılar olarak yetiştirilmesi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, dersin içeriği, biçimi, değerlendirme usulleri 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
2) Patent, Ürün Geliştirme, Fikri ve Sınai Haklar 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
3) Yenilikçi fikirler, icat-buluş, özgünlük 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
4) Oyun parkları tasarımı 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
5) Dental tasarım 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
6) Oyun ve oyuncak tasarımı 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
7) Tasarım sergisi gezisi 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
8) Ara Sınav
9) Kutu oyunları ve oyuncakları tasarımı 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
10) Müze gezisi 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
11) Kullanıcı Deneyimi ve Arayüzü tasarımı 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
12) Otomotiv tasarımı 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
13) Tasarımın tarihsel süreci 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
14) Üretim Odaklı Tasarım 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
15) Tasarım Odaklı Düşünce 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın 2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın
2. Tasarım Odaklı Düşünce- Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 1
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 2
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 1
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Raporlama
Akran Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Arazi Çalışması 5 5 25
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 88