Ders Kodu: |
TIP300.02 |
Course Name: |
Hematopoetik Sistem Hastalıkları Kurulu |
Ders Yarıyılı: |
Güz
|
Ders Kredileri: |
|
Öğretim Dili: |
TR |
Ders Koşulu: |
|
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: |
Hayır |
Dersin Türü: |
Zorunlu |
Dersin Seviyesi: |
Lisans |
TYYÇ:7. Düzey |
QF-EHEA:2. Düzey |
EQF-LLL:7. Düzey |
|
Dersin Veriliş Şekli: |
|
Dersin Koordinatörü: |
AYŞEGÜL HANİKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Tarık Umutoğlu,Lora Ateş,Atakan Yeşil,Itır Şirinoğlu Demiriz,Necati Örmeci,Derya Aydın,Atahan Çağatay,Hasan Hakan Bozkurt,Ozan Toraman,Fatih Aydın,Serpil Baysal,Yeşin Üresin,Selçuk Şen |
Dersin Yardımcıları: |
|
Dersin Amacı: |
Hematopoetik sistemi hastalıklarının oluşum mekanizmalarını, sınıflandırmalarını, morfolojik ve moleküler temel özelliklerini, tanı ve temel tedavi yaklaşımları, tedavide kullanılan ilaçların farmakolojik özellikleri ve önleyici yaklaşımları açıklayabilmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Anesteziyoloji ve Reanimasyon, İç Hastalıkları, Tıbbi Mikrobiyoloji, Enfeksiyon Hastalıkları, Histoloji ve Embriyoloji, Fizyoloji, Tıbbi Biyokimya, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları, Tıbbi Farmakoloji, Genel Cerrahi anabilim dallarındaki hematopoetik sistem hastalıklarına ilişkin konuları içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İç Hastalıkları -İnflamasyon ve inflamatuvar hastalıklar,Organa özgü otoimmun hastalıklar,Lenfadenomegaliler ve splenomegaliler,Lökosit hastalıkları
Tıbbi Farmakoloji -Antimikrobiyal Kemoterapötikler ,Beta Laktam Antibiyotikler (Penisilinler) ,Beta Laktam Antibiyotikler (Sefalosporinler) ,Anemi tedavisinde kullanılan ilaçlar ,Antifungal İlaçlar
İç Hastalıkları -Anemili hastaya yaklaşım
Anesteziyoloji ve Reanimasyon -Kan Tranfüzyonları
Histoloji ve Embriyoloji -Kan ve lenfoid sistem embriyolojisi ve histolojisi
Genel Cerrahi -Dalak hastalıkları
Tıbbi Patoloji-Bağışıklık sisteminin doku ve organları ,İmmünolojik reaksiyonların genel özellikleri ,Doku zedelenmesinde immün mekanizmalar
|
|
2) |
Fizyoloji -Nöroimmunoloji fizyolojisi
Çocuk sağlığı ve Hastalıkları -Aşılar ve infeksiyon hastalıkları,Çocukta karında kitle ve Lenfadenopati
Tıbbi Farmakoloji -Antihelmintik İlaçlar ,Antiprotozoal İlaçlar ,Monobaktamlar, Karbapenemler, Vankomisin ve Beta-Laktamaz İnhibitörleri
İç Hastalıkları -Trombosit hastalıkları ,Hemostaz testlerinin yorumlanması ,Kanama Eğilimli Hastaya Yaklaşım ,Transfüzyon ilkeleri
Tıbbi Biyokimya -Kan sayımı raporları ,Megaloblastik anemiler fizyopatolojisi
Tıbbi Patoloji -Lenf Gangliyonu Hastalıkları,Hodgkin Lenfoma ,Non-Hodgkin lenfomalar |
|
3) |
İç Hastalıkları -Tolerans mekanizmaları ve otoimmünite,Yetişkin hastada primer immün yetmezlikler
Tıbbi Farmakoloji -Protein Sentez İnhibitörleri ,Antimetabolitler (Sülfonamidler ve Trimoksazol) ,Florokinolonlar ,Dar Spektrumlu Antibiyotikler ve Anti-anaerobik İlaçlar
Tıbbi Mikrobiyoloji -Klinik Mikrobiyolojide Numune Yönetimi ,Kan yolu ile bulaşan infeksiyonlarda mikrobiyolojik tanı
Enfeksiyon Hastalıkları -Ateş; Etyoloji, tanı, tedavi
Tıbbi Patoloji -Akut lenfoblastik ve akut myeloblastik lösemiler,Myeloproliferatif hastalıklar ve myelodisplastik sendromlar,Dalak ve timus hastalıkları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanı ile ilgili edineceği bilgi ve becerilerin kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında görev alırken temel, dahili ve cerrahi tıp disiplinlerinden öğrendiği bilgi, beceri ve tutumları etik bir çerçevede bütünleştirir. |
|
3) |
Hekimlik görevini; dil, din, ırk ve cinsel yönelim ayrımı gözetmeden etik değerleri göz önüne alarak adil bir tutumla yerine getirir |
|
4) |
Birinci basamak hekimlik uygulamaları kapsamında yaşamın her evresine ait genel sağlık sorunlarını yönetir. |
|
5) |
Bilimsel verileri, sağlık alanında edindiği bilgiler ve kanıta dayalı tıp prensiplerine uygun olarak yorumlar. |
|
6) |
Vereceği sağlık hizmetinde; güvenli, akılcı bir yaklaşım gösterir, hasta ve çalışan sağlığını önceler, toplum ile iş birliği içerisinde hareket eder. |
|
7) |
Sağlık hizmetini, hastasının koşul ve tercihlerini gözeterek kanıta dayalı ve güncel tıbbi bilgiler ışığında yürütür. |
|
8) |
Sağlıkla ilgili ülke ve dünya gündemindeki güncel olayları izler ve değerlendirir. |
|
9) |
Sahip olduğu bilgi ve becerileri hastayı iyileştirebilmek ve hastalıklar ile mücadele edebilmek adına en uygun biçimde uygular. |
|
10) |
En güncel ve kaliteli sağlık hizmetini sağlamak için çalışır, içgörü ile hareket ederek hatalarından ders alır, kendini değerlendirir ve eleştirilere açık olarak mükemmelliğe ulaşmaya çalışır. |
|
11) |
Hastaları ve yakınlarına duyarlı davranarak onların refahı için en iyi bakımı sağlar. |
|
12) |
Hastaları ve çalışma arkadaşları ile adil, dürüst ve saygı temelinde kuracağı profesyonel ilişkide davranış standartlarına uygun hareket eder. |
|
13) |
Hastalarının bireysel değerlerine ve mahremiyet haklarına saygı duyarak, hekim hasta ilişkisindeki meslek sırrına riayet eder. |
|
14) |
Sağlığa erişimin temel bir hak olduğunu unutmadan, sağlık hizmetinin korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili eğitim ve etkinlikleri ekip çalışması yaparak yürütür. |
|
15) |
Alanıyla ilgili konulardaki düşüncelerini ve olası sorunlara ilişkin çözüm önerilerini bilimsel veriler ile destekleyerek ekip çalışması içinde meslektaşlarına aktarır. |
|
16) |
Etkileşimde bulunacağı hasta, hasta yakını, özel gereksinimi olan kişiler, meslektaşları, diğer meslek çalışanları ve kurumlar ile etkili iletişim kurar. |
|
17) |
Sağlık hizmet uygulayıcısı olarak önce kendisine karşı sorumluluk hissederek, kendi iyilik halini ve yetkinliğini sürdürmek ve geliştirmek için çalışır. |
|
18) |
Mesleki ihtiyaçlar doğrultusunda bilimsel bilginin üretimine ve gelişimine katkı sağlar. |
|
19) |
Evrensel etik kurallara uygun olarak gerçekleştireceği bilimsel araştırmalar ile kanıta dayalı tıp ve tek sağlık alanlarına ulusal ve uluslararası açıdan anlamlı katkı sağlar. |
|
20) |
Alanındaki güncel bilgiye erişim için yaşam boyu öğrenme konseptini davranış değişikliği yaparak benimser. |
|