ELL116 Critical Reading and Writing Literature IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar İngiliz Dili ve EdebiyatıÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ELL116
Course Name: Edebiyatta Eleştirel Okuma ve Yazma II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. GÜLPERİ KIRAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HASAN SAVAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı:
Dersin İçeriği:

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yeni kelimeler öğrenir ve öğrendiği kelimeleri farklı bağlamlarda kullanma becerisi kazanır.
2) Okuduğu metinleri anlar, inceler ve tartışır.
3) Giriş, gelişme, sonuç gibi kompozisyonun temel kısımlarını öğrenir.
4) Kompozisyon konusu doğrultusunda taslak hazırlar.
5) Destekleme, bütünlük, tutarlılık gibi yazma ile ilgili kavramları öğrenir ve kullanır.
6) Doğru bir şekilde farklı türlerde metinler yazmayı öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Introduction to the course system, overview of the reading skills and introducing writing portfolio system.
2) "READING SKILLS: Skimming and Scanning techniques in reading skills. WRITING SKILLS: Brainstorm and compose an Argumentative Essay (PORTFOLIO 1)" Weekly related sub-skills of Reading and Writing
3) "READING SKILLS: Read to identify in-text referencing; Read to identify the main idea of a text. WRITING SKILLS: How to cite and show reference in academic articles " Weekly related sub-skills of Reading and Writing
4) "READING SKILLS: Read to identify in-text referencing; Read to identify the main idea of a text. WRITING SKILLS: How to cite and show reference in academic articles " Weekly related sub-skills of Reading and Writing
5) "READING SKILLS: Read to identify and infer connections; Practice paraphrasing. WRITING SKILLS: How to Write a Summary-Response Essay (PORTFOLIO 2)" Weekly related sub-skills of Reading and Writing
6) "READING SKILLS: Read to identify and infer connections; Practice paraphrasing. WRITING SKILLS: Providing feedback to 1st drafts of students' Summary-Response Essays" Weekly related sub-skills of Reading and Writing
7) "READING SKILLS: Read to identify and infer connections; Identify reference structures in texts. WRITING SKILLS: How to Write a Summary-Response Essay (PORTFOLIO 3)" Weekly related sub-skills of Reading and Writing
8) "READING SKILLS: Read to infer cause and effect; Read to identify concepts and theories. WRITING SKILLS: Providing feedback to 2nd drafts of students' Summary-Response Essays" Weekly related sub-skills of Reading and Writing
9) "READING SKILLS: Read to infer cause and effect; Read to identify concepts and theories. WRITING SKILLS: Examining a published Academic Article and Summarizing" Weekly related sub-skills of Reading and Writing
10) "READING SKILLS: Practice using headings to predict the content of an academic text; Read to identify commentary on evidence. WRITING SKILLS: How to Summarize an Academic Article (PORTFOLIO 4)" Weekly related sub-skills of Reading and Writing
11) "READING SKILLS: Practice using headings to predict the content of an academic text; Practice commenting on writer’s purpose of a text. WRITING SKILLS: Providing feedback to 1st drafts of students' Summaries of Academic Articles" Weekly related sub-skills of Reading and Writing
12) "READING SKILLS: Practice commenting on writer’s purpose of a text. WRITING SKILLS: Preparing CV and Cover Letter (PORTFOLIO 5 )" Weekly related sub-skills of Reading and Writing
13) "READING SKILLS: Practice commenting on writer’s purpose of a text. WRITING SKILLS: Letter of Intent & Letter of Application (PORTFOLIO 6) * Review of the Reading and Writing Skills / Evaluation of Writing Portfolios of Students" "Weekly related sub-skills of Reading and Writing; *Completion of Reading and Writing Assignments"
14) Review

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü alanında güncel kuramsal bilgiler ve bunları uygulama becerisi edinmek. 1
2) İngiliz Edebiyatı’nın terminolojisi, temel kavramları, yazınsal türleri ve akımları konusunda güncel bilgi sahibi olmak. 1
3) İngiliz Edebiyatı’nın farklı yazınsal türlerini irdelemek için gerekli tarihsel, toplumsal, kültürel, ekonomik ve siyasal arkaplanına dair bilgi sahibi olmak.
4) İngiliz dilini ses, biçim, söz dizimi ve anlamsal açıdan analiz becerisine sahip olmak. 3
5) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme becerisi kazanmak. 2
6) İkinci bir Avrupa dilinde yeterli düzeyde bilgi sahibi olmak ve günlük yaşamda o dili etkin bir şekilde kullanabilmek. 3
7) Alanında öğrendiği bilgileri kendi toplumu, kültürü ve edebiyatına katkı için kullanır. 1
8) Akademik araştırma yapmak için gerekli literatür tarama, disiplinler arası okuma yapma, çözümleme ve yorumlama becerisi edinmek. 3
9) Bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini edebiyat ve sosyal/beşeri bilimlerin diğer alanlarında etkin kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olmak.
10) Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. 1
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi edinmek. 1
12) Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %