CHE405 Chemical Engineering Laboratory IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CHE405
Course Name: Chemical Engineering Laboratory I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi YAĞMUR BİLİZ
Dersi Veren(ler): YAĞMUR BİLİZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere temel işlemler, ısı ve kütle aktarımı, akışkanlar mekaniği ve termodinamik problemlerini analiz etme bilgi ve becerilerini; grup çalışması konusunda deneyim ve bilimsel eleştiri tecrübesi kazandırmak
Dersin İçeriği: Gaz Absorpsiyonu / Püskürtmeli Kurutucu / Akışkan Yatak / Gövde - Boru Tipi Isı Değiştiricinin İncelenmesi / Pompa Sistemi / Çözünürlük Yöntemi İle Çözünme Isısı Tayini / Hidroklorik Asit ve Asetik Asidin Sodyum Hidroksit ile Kondüktometrik Titrasyonu

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Deneysel sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
2) Laboratuvar ekipmanlarını kullanma ve laboratuvar standartları hakkında bilgi sahibi olma becerisi
3) Bir ekibin parçası olarak üretken biçimde çalışma becerisi, talimat verme ve alma becerisi
4) Temel işlemler problemleri için bilimsel ve pratik düşünmeye dayalı çözüm üretme becerisi
5) Girişkenlik, organize olma ve zaman yönetimi becerisi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Deneylerle ilgili öğrencilerin bilgilendirilmesi
2) Deneyler için grupların oluşturulması
3) Mühendislik Standartları
4) Deney Deney Föyü
5) Deney Deney Föyü
6) Deney Deney Föyü
7) Deney Deney Föyü
8) Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9) Deney Deney Föyü
10) Deney Deney Föyü
11) Deney Deney Föyü
12) Deney Deney Föyü
13) Mazeret Deneyi Deney Föyü
14) Mazeret Deneyi Deney Föyü
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: *Kimya Mühendisliği Lab.1 Ders Notları
*R. H.Perry, D.Green, “Perry’s Chemical Engineers’ Handbook”, McGraw-Hill, Sixth Edition, 1985.
*C.J. Geankoplis, “Transport Processes and Unit Operations”, Allyn and Bacon, Second Edition, 1993.
*J.M.Smith,H.C. Van Ness, M.M. Abbott, “Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics”, McGraw_Hill, Seventh Edition, 2005
Diğer Kaynaklar: *Kimya Mühendisliği Lab.1 Ders Notları
*R. H.Perry, D.Green, “Perry’s Chemical Engineers’ Handbook”, McGraw-Hill, Sixth Edition, 1985.
*C.J. Geankoplis, “Transport Processes and Unit Operations”, Allyn and Bacon, Second Edition, 1993.
*J.M.Smith,H.C. Van Ness, M.M. Abbott, “Introduction to Chemical Engineering Thermodynamics”, McGraw_Hill, Seventh Edition, 2005

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 2
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 1
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 1
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 1
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Problem Çözme
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 7 % 30
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Laboratuvar 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 2 20
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 74