CHM218 Physical Chemistry LaboratoryKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CHM218
Course Name: Physical Chemistry Laboratory
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. RABİA NUR BOZKURT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Onur Ömer SÖĞÜT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Maddenin temel halleri ile ilgili kanun ve prensipleri öğretilmesi, maddenin yapısının davranış ve özelliklerine etkisinin incelenmesiyle beraber maddenin bilinen ve ölçülebilen özelliklerinden bilinmeyen özelliklerinin belirlenmesinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Termodinamik kanun ve prensiplerinin saf maddeler ve karışımlara uygulanması, bu sistemlerin makroskopik özelliklerinin nedenlerinin termodinamik fonksiyonlar cinsinden açıklanabilmesi, kinetik prensipleri ile reaksiyon hızlarının reaksiyon mekanizmasının ve ürünlerin cins ve bağıl miktarlarının bulunmasıdır.
Dersin İçeriği: İdeal Gazın Özellikleri,İdeal Gazın Kinetik Teorisi, Moleküllerarası Kuvvetler, Gerçek Gazlar, Sıvı ve Katıların Genel Özellikleri ve Yapısı, Yüzey Olayları, Makroskopik Özelliklerle Yapı Arasındaki Bağıntılar. Taşınabilir Özellikler
Faz Dengeleri,Çözeltiler,Yoğunlaşmış Fazlar Arasında Denge Kimyasal Kinetik Prensipleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel fizikokimya kavramlarını öğrenir ve temel bağıntıları uygulamasını bilir.
2) Kimyasal reaksiyonlar için gerekli olan koşulları belirleyebilir.
3) Maddelerin fizikokimyasal özelliklerini hesaplayabilir.
4) Kimyasal olayları moleküllerin yapılarına bağlı olarak anlayabilir.
5) Kimyasal proseslerden en yüksek verimi elde edebilmek için optimum koşulları belirleyebilme bilgi ve becerisi kazanır.
6) Moleküler düzeyde düşünme yeteneğini geliştirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Laboratuar çalışmalarına ön bilgiler Konunun önerilen kitaplardan okunması
2) Laboratuar çalışmalarındaki cihazların kullanımı ön bilgisi Konunun önerilen kitaplardan okunması
3) VİZKOZİMETRE İLE SIVILARIN AKTİVASYON ENERJİSİNİN BULUNMASI Konunun önerilen kitaplardan okunması
4) KISMI MOLAR HACİMLERİN HESAPLANMASI VE PİKNOMETRE KULLANILMASI Konunun önerilen kitaplardan okunması
5) ADSORPSİYON İLE BOYAR MADDE GİDERİMİ Konunun önerilen kitaplardan okunması
6) REAKSİYON HIZI ve REAKSİYON MERTEBESİ TAYİNİ Konunun önerilen kitaplardan okunması
7) İkinci Mertebeden Bir Reaksiyonun İncelenmesi Etil Asetatın Sabunlaşması Konunun önerilen kitaplardan okunması
8) ARA SINAV YOK
9) Su Buharı Destilasyonu Konunun önerilen kitaplardan okunması
10) Sıvıların Molar Buharlaşma Isılarının Tayini Konunun önerilen kitaplardan okunması
11) Birinci Mertebeden Reaksiyonlar Polarimetrik Yöntem Konunun önerilen kitaplardan okunması
12) Maxwell-Boltzman Hız Dağılımı Konunun önerilen kitaplardan okunması
13) Kriyoskopi Konunun önerilen kitaplardan okunması
14) Ebülüyoskopi Konunun önerilen kitaplardan okunması
15) FİNAL SINAVI Konunun önerilen kitaplardan okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: O.ALPAUT, Kimyasal Termodinamik (Fizikokimya Cilt II), Hacettepe ün.yayınları, Ankara, 1982.
Y.SARIKAYA, Fizikokimya, Gazi Büro Kitabevi, 1997.
G.W.Castellan, Physical Chemistry, Addison Wesley Publishing Company Inc. USA,1983.
W.J.MOORE Basic Physical Chemistry, Prentice Hall Inc., USA, 1983.
Diğer Kaynaklar: O.ALPAUT, Chemical Thermodynamics (Physicochemistry Volume II), Hacettepe University publications, Ankara, 1982.
Y.SARIKAYA, Physical Chemistry, Gazi Bureau Bookstore, 1997.
G.W.Castellan, Physical Chemistry, Addison Wesley Publishing Company Inc. USA,1983.
W.J.MOORE Basic Physical Chemistry, Prentice Hall Inc., USA, 1983.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 3
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 3
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 3
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Küçük Sınavlar 1 20 20
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 76