Kimya Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CHM252 | ||||
Course Name: | Atık Geri Dönüşümü | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Alan Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KEVSER TEMİZKAN ÖZDAMAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Kevser Temizkan Özdamar | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Çeşitli atıkların geri dönüşümüne yönelik teknolojileri öğretmek |
Dersin İçeriği: | Atık kaynakları, miktarları ve kompozisyonu; Kentsel, tıbbi, tehlikeli ve yıkıntı atıkların yönetimi; Çeşitli atıklar için geri dönüşüm teknolojileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Atık türleri ve miktarlarını analiz eder. 2) Entegre atık yönetimi hazırlar 3) Farklı atık türleri için atık yönetim sistemine karar verir 4) Farklı atık türleri için uygun geri dönüşüm teknolojilerinin belirler 5) Tehlikeli ve tıbbi atıklar için yönetim sistemi geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Atık oluşum kaynakları | - |
2) | Atık miktarları, bileşimi | - |
3) | Entegre atık yönetimi | - |
4) | Entegre atık yönetimi | - |
5) | Organik atıkların geri dönüşümü | - |
6) | Atıklardan enerji üretimi | - |
7) | Atık yakma teknolojileri | - |
8) | Kompostlaştırma | - |
9) | Endüstriyel ve elektronik atıkların geri dönüşümü | - |
10) | Tıbbi atık yönetimi | - |
11) | Tehlikelik atık yönetimi | - |
12) | Tehlikelik atık yönetimi | - |
13) | Tehlikelik atık yönetimi | - |
14) | Atıkların geri dönüşümüne yönelik grup çalışması hazırlama | - |
Ders Notları / Kitaplar: | G. Tchobanaglous, F. Kreith, Handbook of solid waste management J.A. Salvato, N.L. Nemerow, F.J. Agardy, Environmental Engineering, John Wiley and Sons |
Diğer Kaynaklar: | G. Tchobanaglous, F. Kreith, Handbook of solid waste management J.A. Salvato, N.L. Nemerow, F.J. Agardy, Environmental Engineering, John Wiley and Sons |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
6) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
7) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. | 3 |
8) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
10) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
11) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme | 3 |
12) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 2 |
13) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme | 2 |
Anlatım | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Uygulama | 14 | 1 | 14 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Sunum / Seminer | 3 | 10 | 30 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | ||||
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 143 |