CHM252 Waste RecyclingKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CHM252
Course Name: Atık Geri Dönüşümü
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KEVSER TEMİZKAN ÖZDAMAR
Dersi Veren(ler): Kevser Temizkan Özdamar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çeşitli atıkların geri dönüşümüne yönelik teknolojileri öğretmek
Dersin İçeriği: Atık kaynakları, miktarları ve kompozisyonu; Kentsel, tıbbi, tehlikeli ve yıkıntı atıkların yönetimi; Çeşitli atıklar için geri dönüşüm teknolojileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Atık türleri ve miktarlarını analiz eder.
2) Entegre atık yönetimi hazırlar
3) Farklı atık türleri için atık yönetim sistemine karar verir
4) Farklı atık türleri için uygun geri dönüşüm teknolojilerinin belirler
5) Tehlikeli ve tıbbi atıklar için yönetim sistemi geliştirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Atık oluşum kaynakları -
2) Atık miktarları, bileşimi -
3) Entegre atık yönetimi -
4) Entegre atık yönetimi -
5) Organik atıkların geri dönüşümü -
6) Atıklardan enerji üretimi -
7) Atık yakma teknolojileri -
8) Kompostlaştırma -
9) Endüstriyel ve elektronik atıkların geri dönüşümü -
10) Tıbbi atık yönetimi -
11) Tehlikelik atık yönetimi -
12) Tehlikelik atık yönetimi -
13) Tehlikelik atık yönetimi -
14) Atıkların geri dönüşümüne yönelik grup çalışması hazırlama -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: G. Tchobanaglous, F. Kreith, Handbook of solid waste management J.A. Salvato, N.L. Nemerow, F.J. Agardy,
Environmental Engineering, John Wiley and Sons
Diğer Kaynaklar: G. Tchobanaglous, F. Kreith, Handbook of solid waste management J.A. Salvato, N.L. Nemerow, F.J. Agardy,
Environmental Engineering, John Wiley and Sons

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 3
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 2
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 3
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 3
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 3 10 30
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 143