CHM254 Biomaterials TecnologiesKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CHM254
Course Name: Biyomalzeme Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KEVSER TEMİZKAN ÖZDAMAR
Dersi Veren(ler): Kevser Temizkan Özdamar
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı;implant malzeme olarak kullanılan biyomalzemeleri tanıtmak, çeşitleri hakkında bilgiler sunmak, malzeme seçimi, dizaynı ve kullanımındaki başarısızlıkların nedenlerini araştırmaktır.
Dersin İçeriği: Biyomalzeme kelimesinin tanımı ve sınıflandırılması / Polimer, metalik, seramik ve kompozit implant malzemeler / İmplant malzemelerin sterilizasyonu / İmplant malzeme kullanımının avantajları ve sakıncaları /Korozyon

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çeşitli malzeme türleriyle ilgili bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi
2) Etkili biçimde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
3) Bilgiye erişerek kendini yenileme becerisi kazanma
4) Biyomalzemelerin seçimi konusunda bilgi edinilmesi.
5) Biyomalzemelerin uygulama alanlarıyla ilgili bilgi edinilmesi.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyomalzeme tanımı -
2) Biyomalzeme seçimi / implant başarısızlıkları -
3) Metalik biyomalzemeler -
4) Polimerik biyomalzemeler -
5) Seramik biyomalzemeler -
6) Kompozit biyomalzemeler -
7) Biyomalzemelerde sterilizasyon -
8) Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı -
9) Biyomalzemelerde sterilizasyon -
10) Türkiye'de biyomalzeme kullanımı -
11) Nanotıp/biyosensör/3 D yazıcılar ile biyomalzeme üretimi -
12) Ödev sunuları -
13) Ödev sunuları -
13) Ödev sunuları -
14) Ödev sunuları -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: B.Park, “Biomaterials Science and Engineering”, Plenum Press. New York, 1984.
L.L. Hench and E.C.Ethridge, “Biomaterials”, Acedemic Press, New York, 1982
Diğer Kaynaklar: B.Park, “Biomaterials Science and Engineering”, Plenum Press. New York, 1984.
L.L. Hench and E.C.Ethridge, “Biomaterials”, Acedemic Press, New York, 1982

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 45 45
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 135