CHM256 Environmental TechnologiesKurumsal BilgilerAkademik Programlar Kimya Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Kimya Mühendisliği (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CHM256
Course Name: Çevre Teknolojileri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi YAĞMUR BİLİZ
Dersi Veren(ler): YAĞMUR BİLİZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1. Kimya Mühendisliğinde Gaz, Sıvı ve Katı Kirleticileri ve Kirlilik Yapıcı Elemanları Kavrayabilme ve Giderme Yöntemleri
2. Çevre ile İlgili Kalite Standartlarını Öğrenebilme
Dersin İçeriği: Gaz kirleticiler, etkileri ve giderimi; Su kirletici unsurlar ve giderimi; deterjanlar, deniz kirliliği, katı atıklar, pestisitler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çevre Korumanın önemi konusunda bilgi edinmek.
2) Kirlilik unsurlarını gidermede Kimya Mühendisliği bilgilerini kullanma becerisi
3) Kirlilik sınır değerlerini yorumlama ve sunma
4) Kirleticilerin güncel farklı muamele metodları hakkında bilgi edinmek
5) Farklı kitap ve internet kaynaklarını araştırma ve yazılı veya sözlü olarak konuları sunma becerisi

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Farklı kirleticiler ve Etkileri, Atmosfer ve Tabakaları Ders notları, Diğer kaynaklar
2) Azot Oksitleri ve Etkileri Ders notları, diğer kaynaklar
3) Hidrokarbonlar ve Halokarbonlar Ders notları, diğer kaynaklar
4) Karbon Monoksit Ders notları, diğer kaynaklar
5) Kükürt Oksitleri Ders notları, diğer kaynaklar
6) Partiküller ve Etkileri Ders notları, diğer kaynaklar
7) Sıcaklık İnversiyonu ve Su kirleticilerini sınıflandırma Ders notları, diğer kaynaklar
8) Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9) Su Kalitesi, Su Kirlenmesi, Atık Sular ve Arıtılması Ders notları, diğer kaynaklar
10) Kimyasal ve biyolojik atık su arıtımı Ders notları, diğer kaynaklar
11) Deterjanlar, denizlerde petrol kirliliği Ders notları, diğer kaynaklar
12) Pestisitler, Ses Kirliliği (Gürültü) Ders notları, diğer kaynaklar
13) Projenin Sözlü Sunumu Ders notları, Diğer kaynaklar
14) Projenin Sözlü Sunumu Ders notları, diğer kaynaklar
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları
Prof. Dr. Turgut Gündüz Çevre Kimyası Ankara Üni. 2000
Diğer Kaynaklar: Ders notları
Prof. Dr. Turgut Gündüz Çevre Kimyası Ankara Üni. 2000

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 1
3) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
4) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
5) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
6) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
7) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak. 2
8) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
9) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
11) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme 2
12) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 1
13) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Ders
Okuma
Problem Çözme
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 15 15
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 141