ENM451 Kurumsal Kaynak PlanlamasıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstri MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ENM451
Course Name: Kurumsal Kaynak Planlaması
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Alan Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) sistemlerinin fonksiyonlarını ve faydalarını anlamak için gerekli bilgiyi sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler, bir ERP sisteminin etkilerini ve bir ERP yazılımının iş süreçlerini nasıl entegre ettiğini bir ERP programını kullanarak öğreneceklerdir.
Dersin İçeriği: Kurumsal Kaynak Planlamanın (ERP) gelişimi, ERP ile ilgili temel kavramlar; ERP’nin işletmeler için önemi; ERP sistemlerinin temel modülleri: Üretim planlama, satış ve dağıtım, malzeme yönetimi, finans, insan kaynakları, proje yönetimi; Türkiye’de ve dünyada ERP pazarı; Pazarda mevcut ERP sistemleri; ERP projelerinin yönetimi, ERP projelerinde karşılaşılan zorluklar ve kritik başarı faktörleri, ERP sistemlerinin geleceği, bir ERP sistemi uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) MRP/MRP II ve ERP ile ilgili temel kavramların bilgisini anlatabilir.
2) Sektörde kullanılan mevcut ERP sistemlerinin bilgisini kazanır.
3) Hem sağlayıcı hem de müşteri firma tarafında gerçekleştirilen ERP projelerinin yönetimi becerisini kazanacaktır.
4) Bir ERP yazılımının genel yapısı anlayacak ve kullanacaktır.
5) ERP sistemlerinin sağlayacağı faydalar hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) Kurumsal Kaynak Planlamanın (ERP) gelişimi
3) ERP ile ilgili temel kavramlar
4) ERP ile ilgili temel kavramlar
5) ERP’nin işletmeler için önemi
6) ERP sistemlerinin temel modülleri: Üretim planlama, satış ve dağıtım
7) ERP sistemlerinin temel modülleri: Malzeme yönetimi, finans
8) Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9) Ara Sınav
10) ERP projelerinin yönetimi
11) ERP projelerinde karşılaşılan zorluklar ve kritik başarı faktörleri
12) ERP sistemlerinin geleceği
13) Örnek bir ERP sistemi uygulamaları.
14) Örnek bir ERP sistemi uygulamaları.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: “Enterprise Resource Planning” by Mary Sumner, Pearson Prentice Hall, 2005.
MS Dynamics eğitim notları
Diğer Kaynaklar: “Enterprise Resource Planning” by Mary Sumner, Pearson Prentice Hall, 2005.
MS Dynamics eğitim notları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9) En az bir yabancı dil bilgisi.
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 144