ETM146 Tasarım Teknolojisi IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM146
Course Name: Tasarım Teknolojisi I
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYSEL TARIM
Dersi Veren(ler): Aysel Tarım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstriyel Tasarım Mühendisliği eğitiminin başındaki öğrencinin tasarımlarını gerçekleştirebilmesi için kullanacağı araçlardan biri olan yapı malzemeleri hakkında genel fikir ve bilgi sahibi olması ana hedeftir.
Dersin İçeriği: Endrüstriyel ürünlerde kullanılan malzeme ailesi olarak ahşap, metal ve plastik dahil 11 farklı yapı malzemesi tanıtılarak her bir malzeme ailesinin fiziksel, kimyasal ve teknik özellikleri ayrıntılı bir şekilde analiz edilerek ele alınır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yapı malzemeleri hakkında fikir ve bilgi sahibi olma
2) Yapı malzemelerinin özelliklerini tanımlayabilme, yorumlayabilme ve değerlendirebilme
3) Doğru malzeme seçimi yapabilme, seçilen malzeme ile ilgili üretim proseslerini öğrenme
4) Yapı malzemelerinin teknolojik gelişimler bağlamında üretim, kullanım ve uygulamaları, çevresel etkileri ve yeniden kullanılabilirlikleri ile ilgili ilke ve standartları anlama.
5) Malzeme çeşitlerinin güçlü ve zayıf yönlerinin bilinmesi
6) Öğrencinin tasarım sürecindeki kararlarının gerçekleşmesindeki başarısında malzeme bilgisi ve birikiminin önemini kavramasının sağlanması.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanım ve işleyişi ile ilgili bilgilerin verilmesi yok
2) Ahşap malzeme ve teknik özellikleri (Wood) yok
3) Kâğıt karton malzemesi ve teknik özellikleri (Paper) yok
4) Metal malzeme ve teknik özellikleri (Metal) yok
5) Taş malzeme ve teknik özellikleri (Stone) yok
6) Beton malzeme ve teknik özellikleri (Concrete) yok
7) Deri malzeme ve teknik özellikleri (Leather, hide) yok
8) Ara Sınav yok
9) Kompozit malzemeler ve teknik özellikleri (Composites) yok
10) Plastik malzeme ve teknik özellikleri (Plastics) yok
11) Cam-seramik malzeme ve teknik özellikleri (Glass, Ceramics) yok
12) Aydınlatma malzemeleri tanım ve özellikleri (Light) yok
13) Dönem konuları ve ödevler genel değerlendirme yok
14) Dönem konuları ve ödevler genel değerlendirme yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / None
Diğer Kaynaklar: 1- Daniel Kula and Elodie Ternaux,
Materiology
2- Murat Eriç, Yapı Fiziği ve Malzemesi,
3- Reha Günay, Geleneksel Ahşap Yapılar Sorunları ve Çözüm Yolları
4- N. Toydemir, E. Gürdal, L. Tanaçan, Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme
5-Hegger, M., Auch-Schwelk, V., Fuchs, M., Rosenkranz, T., Construction Materials Manual, Birkhauser - Publishers for Architecture
6-Selma Akkurt, Plastik Malzeme Bilimi Teknolojisi ve Kalıp Tasarımı / Birsen Yayınevi
7-Tahsin Canbulat, Tasarımcılar İçin METAL Şekillendirme Yöntemleri, Metal Ürün Tasarım İlkeleri / Birsen Yayınevi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 1
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 2
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 1
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 2
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 1
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 2
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 2
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 2
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 2
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 1 14
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 59