ETM235 Tasarım Tarihi IKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM235
Course Name: Tasarım Tarihi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALTAN ATİK
Dersi Veren(ler): Altan Atik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 18.YY'dan günümüze tasarım etkinliklerine değişik sosyokültürel yapı özellikleriyle genel bakış ve kullanım araçlarının gelişiminin uygarlıklar ve teknolojileri açısından ele alınması.
Dersin İçeriği: Tasarımın tarihsel evrimini çeşitli yönleriyle incelemek. Farklı sosyo-kültürel yapıların ışığında çağlar boyunca tasarım faaliyetlerine genel bir bakış. Tarih öncesi dönemlerden itibaren gereksinim ve araç üretme kavramının uygarlıklar ve teknolojiler bağlamında gelişiminin ele alınması. Ortaçağ, Rönesans ve Sanayi Devrimi öncesi dönemlerin özellikleri ve üretim anlayışları. Sanayi Devrimi sonrası yaşanan gelişmeler. Rasyonalizasyon, etkileri ve yayılması. 20. yüzyılın önemli tasarım yaklaşımları ve günümüz sanat ve tasarımına olan etkileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir.
2) Tasarım sorunun tanımlanmasındaki yöntemleri araştırılabilir ve sistematik sorun çözme yöntemleri hakkında bilgilenir.
3) Endüstriyel ürün tasarımında tasarım süreçlerinin içeriklerini açıklayabilir.
4) Araştırma, gözlem yapma becerilerini geliştirir.
5) Mesleki uygulamaların her alanında karşılaşabilecekleri durumların açıklanmasına yönelik teorik, kuramsal yaklaşımları tartışabilir ve kuramsal yaklaşımlar kurabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Endüstriyel Devrim Öncesi Üretim. -
2) Endüstriyel Devrim. -
3) 19. YY Tasarım Teknikleri ve Akımları. -
4) 19. YY'da Osmanlı'da Endüstriyel Üretim. -
5) Dünya Fuarları. -
6) Dünya Fuarları'nın Üretime Olan Etkisi. -
7) 20.YY Tasarım Teknikleri ve Akımları. -
8) Ara Sınav -
9) Bauhaus Okulu. -
10) 1930’lu yıllarda Avrupa ve Amerika. -
11) 2. Dünya Savaşı Sonrası Akımlar. -
12) 1960-70’ler ve tasarım yaklaşımları. -
13) 1970-90’lar ve tasarım yaklaşımları. -
14) Öğrenci Sunumları. -
15) Final Sınavı. -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / None
Diğer Kaynaklar: Bürdek, Bernhard, 2005, Design History, Theory and Practice of Product Design.
Bayazıt, Nigan, Tasarlama Kuramları ve Metodları.
Woodham , M. Jonathan, 1997. Twentieth –Century Design
Kuban, D., Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahatları, YKY Yayınları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 1
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 1
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 1
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 1
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 6 6
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 62