Endüstriyel Tasarım Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ETM235 | ||||
Course Name: | Tasarım Tarihi I | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ALTAN ATİK | ||||
Dersi Veren(ler): | Altan Atik | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 18.YY'dan günümüze tasarım etkinliklerine değişik sosyokültürel yapı özellikleriyle genel bakış ve kullanım araçlarının gelişiminin uygarlıklar ve teknolojileri açısından ele alınması. |
Dersin İçeriği: | Tasarımın tarihsel evrimini çeşitli yönleriyle incelemek. Farklı sosyo-kültürel yapıların ışığında çağlar boyunca tasarım faaliyetlerine genel bir bakış. Tarih öncesi dönemlerden itibaren gereksinim ve araç üretme kavramının uygarlıklar ve teknolojiler bağlamında gelişiminin ele alınması. Ortaçağ, Rönesans ve Sanayi Devrimi öncesi dönemlerin özellikleri ve üretim anlayışları. Sanayi Devrimi sonrası yaşanan gelişmeler. Rasyonalizasyon, etkileri ve yayılması. 20. yüzyılın önemli tasarım yaklaşımları ve günümüz sanat ve tasarımına olan etkileri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir. 2) Tasarım sorunun tanımlanmasındaki yöntemleri araştırılabilir ve sistematik sorun çözme yöntemleri hakkında bilgilenir. 3) Endüstriyel ürün tasarımında tasarım süreçlerinin içeriklerini açıklayabilir. 4) Araştırma, gözlem yapma becerilerini geliştirir. 5) Mesleki uygulamaların her alanında karşılaşabilecekleri durumların açıklanmasına yönelik teorik, kuramsal yaklaşımları tartışabilir ve kuramsal yaklaşımlar kurabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Endüstriyel Devrim Öncesi Üretim. | - |
2) | Endüstriyel Devrim. | - |
3) | 19. YY Tasarım Teknikleri ve Akımları. | - |
4) | 19. YY'da Osmanlı'da Endüstriyel Üretim. | - |
5) | Dünya Fuarları. | - |
6) | Dünya Fuarları'nın Üretime Olan Etkisi. | - |
7) | 20.YY Tasarım Teknikleri ve Akımları. | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Bauhaus Okulu. | - |
10) | 1930’lu yıllarda Avrupa ve Amerika. | - |
11) | 2. Dünya Savaşı Sonrası Akımlar. | - |
12) | 1960-70’ler ve tasarım yaklaşımları. | - |
13) | 1970-90’lar ve tasarım yaklaşımları. | - |
14) | Öğrenci Sunumları. | - |
15) | Final Sınavı. | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok / None |
Diğer Kaynaklar: | Bürdek, Bernhard, 2005, Design History, Theory and Practice of Product Design. Bayazıt, Nigan, Tasarlama Kuramları ve Metodları. Woodham , M. Jonathan, 1997. Twentieth –Century Design Kuban, D., Çağlar Boyunca Türkiye Sanatının Anahatları, YKY Yayınları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 1 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | 1 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 1 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 1 |
12) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
15) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
16) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 2 | 26 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 1 | 6 | 6 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 62 |