ETM236 Tasarım Tarihi IIKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM236
Course Name: Tasarım Tarihi II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALTAN ATİK
Dersi Veren(ler): Altan Atik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstriyel tasarım alanında ürün tasarım sürecine yönelik teorik ve uygulama bilgisinin verilmesi ve ürün tasarım süreçlerine yönelik değişkenlerin ve sınırlamaların aktarılması ve öğrenilmesi.
Dersin İçeriği: Tasarım, Tasarım Süreci, Problem Tanımlama, Çözüm Yolları Geliştirme, Ürün, Pazar, Üretim, Malzeme ve Üretim Yöntemleri ile tasarım ilişkisi, Endüstri Ürünleri Tasarımının kısa tarihi, bu süreçte öne çıkan ürünler. Ürün Tasarımının Kültürel Bağlamı, Kullanıcı İlişkileri, Tasarımın güncel ve küresel sorunları, Güncel tasarım yöntemleri, Örnek Tasarım Süreci ve Tasarım Senaryolarıyla endüstri ürünleri tasarımcısı meslek hayatını öğretilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Endüstriyel Tasarım Mesleğinin tarihinin önemli gelişmelerini yakından tanır.
2) Araştırma ve gözlem becerilerini geliştirir, tasarım sürecini öğrenir
3) Çalışma alanında mesleğinin güncel konularından haberdar olur, mesleğinin malzeme ve üretim yöntemlerini, kullanıcı ilişkilerini ve kültürünü öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, genel bilgi. Endüstri Ürünleri Tasarımı nedir? Kapsamı ve tanımı nedir? Tasarımcı kimdir? Görev tanımı ve sorumlulukları nelerdir? -
2) Tarihi süreç içinde, tasarım, üretim ve yaratıcılık. Hünerli üreticiler, isimsiz tasarımcılar, buluşlar ve, yaratıcı yenilikler. -
3) Gelenekler ve yaratıcı deneyler, geçmişte yaratıcılık düşüncesi. Yaratıcılığın yaygınlaşma süreci -
4) Endüstri Devrimi ve sonrası. Endüstri Devriminin Osmanlı İmparatorluğuna etkileri. -
5) Tasarım Tarihi Zaman Tablosu -
6) XVIII Yüzyılda İngiltere’de Endüstriyel Tasarımın öncü olay ve olguları -
7) Endüstri Kavramının Sanayiye girişi Kristal Palas -
8) Kristal Palas sonrası Paris Sergisi -
9) Ara Sınav -
10) Teknolojik Gelişmeleri tasarıma etkileri -
11) Tasarım alternatifleri ve geliştirme süreci, tasarımın detaylarının oluşturulması, kullanılacak malzemeler ve üretim teknolojileri -
12) Ürün Tasarımında ön verilerin belirlenmesi ; Araştırma yöntemleri -
13) Tasarımda yaratıcılık: Temel ilkeler ve uygulama süreci. Geleneklerin, yeni tasarımlara etkisi, örnekler, tartışma ve yorumlar -
14) Çağdaş ve Yeni tasarımlar; zaman, kullanıcı, çevre ve ilişkiler. Değerlendirme. -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / None
Diğer Kaynaklar: -Özer, B., Kültür, Sanat, Mimarlık, Yapı Yayın, İstanbul, 2009; Fiell, C. ve P.,
-Design of the 20th Century, Tachen, Köln, 2005; Collins, M., Post-Modern Design:
-Design Since 1850, British Museum Publications, London, 1987; Papadakis, A., ve
-Collins, M., Post-Modern Design,Academy Editions, London, 1989; de Noblet, J.,
-Industrial Design Reflection of a Century, Flamarion, Paris, 1993.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 1
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 2
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 1
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 1 6 6
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 60