ETM326 Mobilya TasarımıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM326
Course Name: Mobilya Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALTAN ATİK
Dersi Veren(ler): Altan Atik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstriyel tasarım öğrencilerinin, mezun olduklarında piyasa da gerek iç mekan gerek dış mekan çalışmalarında mobilya ile kuracakları ilişkilerin geliştirilmesi, 21. yy anlayışların hakimiyetin sağlanması, üretim ve tasarımın mobilya ölçeği üzerinden okunabilmesinin sağlanması
Dersin İçeriği: ikonlaşmış mobilyalar,tasarımcıları ve dönemsel içerikleri, tarzlar ve usuller, üretim, form, biçim, malzeme ve fonksiyon ilişkileri, tasarım çalışmaları ve uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Endüstriyel Tasarım proje sunumu için düşüncenin doğru ifade edilmesini formüle eder.
2) Endüstriyel tasarımda, uluslararası platformda yer alan çağdaş tasarım örneklerini eleştirel düşünce geliştirerek analiz eder.
3) Endüstriyel tasarımda grafik anlatım tekniklerini uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İçerik tanıtımı, mobilya kavramına giriş.
2) İnsan eylemlerine göre mobilyanın sınıflandırılması, oturma elemanı tasarımı, müze gezi ödevi.
3) Mobilya tasarımına etki eden objektif faktörler, çalışma masası ve kitaplık tasarımı, sanat galerisi gezi ödevi.
4) Hazırlık çalışmaları teslimi, antropometri ve ergonomi kavramlarının incelenmesi, çalışma istasyonu tasarımı.
5) Modüler mobilya kavramı, gardrop tasarımı, Ikea gezi ödevi.
6) Mobilyada tematik ve metaforik yaklaşımlar, kent mobilyası tasarımı, kültürel gezi ödevi.
7) Ahşap malzeme ve mobilya ile ilişkisi, TV ünitesi tasarımı.
8) 1.Ara teslim, cam mobilya tasarımı.
9) 1.Eskiz çalışması.
9) 1.Eskiz çalışması.
10) Modern ve klasik mobilya karşılaştırılması, tasarımcı araştırma ödevi, zımba teli mobilya tasarımı.
11) 2.Ara Teslim.Final ödevi konusunun verilmesi.
11) 2.Ara Teslim.Final ödevi konusunun tartışması
12) Plastik malzeme ve mobilya ilişkisi.
13) 2.Eskiz Çalışması. Islak zemin banyo dolabı ve lavabo tasarımı.
14) Portfolyo ve Final Teslimi.
15)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: Yılmaz, A. (2005). Dünden bugüne mobilya tasarımı ve teknolojisi. yy.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 1
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 2
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 1
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 1
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 2
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 1
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 1
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 1
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 2 % 10
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Proje 1 0 0
Ara Sınavlar 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 56