Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İçerik tanıtımı, mobilya kavramına giriş. |
|
2) |
İnsan eylemlerine göre mobilyanın sınıflandırılması, oturma elemanı tasarımı, müze gezi ödevi. |
|
3) |
Mobilya tasarımına etki eden objektif faktörler, çalışma masası ve kitaplık tasarımı, sanat galerisi gezi ödevi. |
|
4) |
Hazırlık çalışmaları teslimi, antropometri ve ergonomi kavramlarının incelenmesi, çalışma istasyonu tasarımı. |
|
5) |
Modüler mobilya kavramı, gardrop tasarımı, Ikea gezi ödevi. |
|
6) |
Mobilyada tematik ve metaforik yaklaşımlar, kent mobilyası tasarımı, kültürel gezi ödevi. |
|
7) |
Ahşap malzeme ve mobilya ile ilişkisi, TV ünitesi tasarımı. |
|
8) |
1.Ara teslim, cam mobilya tasarımı. |
|
9) |
1.Eskiz çalışması. |
|
9) |
1.Eskiz çalışması. |
|
10) |
Modern ve klasik mobilya karşılaştırılması, tasarımcı araştırma ödevi, zımba teli mobilya tasarımı. |
|
11) |
2.Ara Teslim.Final ödevi konusunun verilmesi. |
|
11) |
2.Ara Teslim.Final ödevi konusunun tartışması |
|
12) |
Plastik malzeme ve mobilya ilişkisi. |
|
13) |
2.Eskiz Çalışması. Islak zemin banyo dolabı ve lavabo tasarımı. |
|
14) |
Portfolyo ve Final Teslimi. |
|
15) |
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
1 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. |
1 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
2 |
4) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
1 |
5) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
2 |
6) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
1 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
2 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
11) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1 |
15) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
1 |
16) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|