Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sensörler, çalışma yöntemleri ve tipleri |
Ders notları ve kaynaklar |
2) |
Sensörler, çalışma yöntemleri ve tipleri |
Ders notları ve kaynaklar |
3) |
Sensörler, çalışma yöntemleri ve tipleri |
Ders notları ve kaynaklar |
4) |
Enstrumantasyon kuvvetlendiricisi |
Ders notları ve kaynaklar |
5) |
PLC dijital giriş/çıkış modülü bağlantıları ve adresleri |
Ders notları ve kaynaklar |
6) |
PLC analog giriş/çıkış modülü bağlantıları ve adresleri |
Ders notları ve kaynaklar |
7) |
Sınava yönelik soru çözümleri |
|
8) |
Ara Sınav |
Ders notları ve kaynaklar |
9) |
PLC analog giriş/çıkış modülü bağlantıları ve adresleri |
Ders notları ve kaynaklar |
10) |
DC motor sürücü, yapısı ve çalışması |
Ders notları ve kaynaklar |
11) |
Frekans invertörü - yapısı ve motor bağlantısı |
Ders notları ve kaynaklar |
12) |
Frekans invertörü - parametreler |
Ders notları ve kaynaklar |
13) |
Servo motor sürücüsü |
Ders notları ve kaynaklar |
14) |
Diğer kontrol elemanları |
Ders notları ve kaynaklar |
15) |
Sınava yönelik soru çözümleri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. |
1 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
2 |
5) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
1 |
6) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
2 |
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
2 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
1 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
1 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
11) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
2 |
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
3 |
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
15) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
16) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|