ETM356 Tüketici DavranışlarıKurumsal BilgilerAkademik Programlar Endüstriyel Tasarım MühendisliğiÖğrenciler İçin BilgilerDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstriyel Tasarım Mühendisliği

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM356
Course Name: Tüketici Davranışları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYSEL TARIM
Dersi Veren(ler): Aysel Tarım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, tüketici davranışlarını biçimlendiren temel etkenlerin ve değişkenlerin ayrıntılı olarak açıklanması, güncel eğilimlerin ve araştırmaların tartışılmasını sağlamaktır.

Derste tüketici davranışları, pazarlama kavramları, yaklaşımları ve stratejileri etrafında ele alınmaktadır.

Derste ayrıca, öğrencinin tüketici davranışları ile pazarlama yönetimi ve stratejileri arasında bağ kurabilmesi;
- iletişim çalışmalarının planlanması,
- uygulanması ve
- değerlendirilmesi süreçlerinde tüketici davranışlarını göz önünde bulundurabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Derste günümüz tüketicilerinin davranışlarını biçimlendiren temel etkenler ve tüketici davranışlarını açıklamak, öngörmek ve modellemekte yararlanılan farklı yaklaşımlar üzerinde durulmaktadır.

Ayrıca derste güncel tüketici eğilimleri ve tüketici araştırmaları ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik, sosyolojik ve kültürel faktörleri tanımlayabilme
2) Tüketicilerin satın alma sürecindeki adımları ve bu süreçteki karar verme mekanizmalarını analiz edebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtım ve işleyişi ile ilgili bilgilerin verilmesi, amacı, içeriği, dersin öğrenme çıktıları yok
1) Dersin tanıtım ve işleyişi ile ilgili bilgilerin verilmesi, amacı, içeriği, dersin öğrenme çıktıları yok
2) Tüketici davranışına giriş yok
3) Tüketici davranışı ve pazarlama ilişkisi yok
4) Tüketici Davranışı Modelleri Bireysel Farklılıklar yok
5) Bireysel Farklılıklar, Kişilik, Benlik, Değerler ve Yaşam Tarzları yok
6) İlgilenim, ilgilenim biçimleri, öncüleri, tutumlar yok
7) Kişilik, benlik, değerler, yaşam tarzları, Değerler ve tüketici davranışları yaşam biçimi yok
8) Ara Sınav yok
9) Duyum ve algılama, maruz, dikkat, bellek, öğrenme, tepkisel koşullanma, tüketici davranışları, bilişsel öğrenme yok
10) Sosyo kültürel etkiler (çevresel etkiler) yok
11) Pazarlamada sosyal sınıflar, karar verme ve satınalma davranışları yok
12) Satınalma ve satınalma sonrası tüketici. Tüketici nasıl düşünür, davranışları yok
13) Değişen/Yeni tüketici, günümüz tüketici eğilimlerini anlamak yok
14) Ödev sunum değerlendirmeleri ve genel tekrar yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: Solomon, M. R. (2009). Consumer Behavior (8th ed.). New Jersey: Pearson Prentice Hall.

Odabaşı, Y. ve Barış, G. (2009). Tüketici Davranışı. MediaCat: İstanbul

Gerald Zaltman (2003). Tüketici Nasıl Düşünür? MediaCat: İstanbul
 

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 3
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 3
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 86